Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

larshultin

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av larshultin »

Va mycket tjafs det var runt konceptet. Jag förstår att folk har åsikter och vill vädra. Men varje gång jag går in och kikar om ny info kommit så blir jag besviken. Bara munhugg om konceptet i sig. "för dyrt med 2000poäng", "elitspelare premieras " osv. Trist kan jag känna. Kan man inte starta en "gnälltråd" och låta den här handla om turneringen och listbygge på ett mer konstruktivt plan.
Jag ser fram emot Gothcon som en av vårens höjdpunkter och det här drar ner känslan lite.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

För er som väntar på mer info så kommer det! Jag har haft mycket att göra privat (plugg). Vill försöka få det så tydligt som möjligt dock och överväga de synpunkter vi fått in när vi spikar formatet.

fauh

Inlägg av fauh »

larshultin skrev:Va mycket tjafs det var runt konceptet. Jag förstår att folk har åsikter och vill vädra. Men varje gång jag går in och kikar om ny info kommit så blir jag besviken. Bara munhugg om konceptet i sig. "för dyrt med 2000poäng", "elitspelare premieras " osv. Trist kan jag känna. Kan man inte starta en "gnälltråd" och låta den här handla om turneringen och listbygge på ett mer konstruktivt plan.
Jag ser fram emot Gothcon som en av vårens höjdpunkter och det här drar ner känslan lite.
Jag är också skittaggad på gothcon. Därför jag är med och snackar här, så sjukt taggad att man går runt och tänker på jobb osv.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

fauh skrev:
larshultin skrev:Va mycket tjafs det var runt konceptet. Jag förstår att folk har åsikter och vill vädra. Men varje gång jag går in och kikar om ny info kommit så blir jag besviken. Bara munhugg om konceptet i sig. "för dyrt med 2000poäng", "elitspelare premieras " osv. Trist kan jag känna. Kan man inte starta en "gnälltråd" och låta den här handla om turneringen och listbygge på ett mer konstruktivt plan.
Jag är också skittaggad på gothcon. Därför jag är med och snackar här, så sjukt taggad att man går runt och tänker på jobb osv.
Samma här! Det är menat som engagemang, inte gnäll!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Konstigt att 40K-spelarna bara blir färre och färre........

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Nog för att detta är öppen tråd för alla att komma med åsikter, men kan ni inte skippa att trissa upp varandra med helt irrelevanta inlägg. Tillbaka till ämnet tack.

Newyn

Inlägg av Newyn »

Kan man ha 1000 +-5p, 500 +-5p, 500 +15p=2000p
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Nej gränserna är som de är. Man får försöka fylla ut poängen så gott det går.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag vill inte låta billig men... Jag är på Gothcon oavsett vad. En av mina favorit turneringar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Ogge

Inlägg av Ogge »

Måste alla tre delar innehålla 2 troops? Det står säkert någonstans, men jag hittar det inte... :oops:

Skriv svar