Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Jacobi skrev:Den där posen är fantastiskt läcker, du har verkligen lyckats få modellen att se levande ut! Tycker standard-impknightsen ser ut att ha ws 1, men din knight verkar kunna kriga på riktigt!
Kul att du gillar den och tack för den positiva feedbacken! :) Jag håller helt med om det du säger, det är ju rätt mycket Quasimodo över den vanliga knighten från GW och den går ju knappt att posera utan att börja klippa och klistra i modellen. FW har ju som vanligt gjort en modell med mycket mer dynamiska möjligheter och jag tycker det är synd att så många av de ändå hamnar i "GW-pose", dvs de står bredbent på basen och på sin höjd håller upp ett vapen. Jag har inte skurit, klippt bort eller filat ned en endaste detalj för att posera mig som jag gjort. Det enda jag gjort är att borra hålet för "pinnen" som håller den uppe men en så pass tung modell måste man ju nästan ändå pinna i basen.

Håller redan på att fundera på hur min castigator ska poseras och förslag mottages tacksamt. Jag har redan en liten idé men jag har inte provat den än så det är fortfarande öppet.

Iambroborn skrev:Gryyyyyyymt snygg!!!
Tack och kul att du gillar den :)

Grudge skrev:Mycket snygg! Blir lite sugen på att göra en looted knight...
Det tycker jag absolut att du ska göra! Det är ganska bra med leder på den så jag tror det är relativt enkelt att t.ex. använda halva armen och sätta dit orkvapen istället för deras vanliga, byta ut huvudet eller bara limma dit en jätteunderkäke och kanske byta något ben mot något mer orkigt.

Ismeno skrev:Nix, har inte testat rub. Du får pröva först! ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tänkte att eftersom det var något konstigt som inte var en akrylfärg så hade du förmodligen provat det :)

Jag håller på att kolla vart man kan få tag på det där, recension kommer om jag lyckas.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jag tror att min plan att skaffa en super-heavy till mina space marines kan ha spårat ur en aning...

Number 269 reporting for duty!

Bild
Senast redigerad av 2 Elevatorlake, redigerad totalt 22 gång.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Fick även nya model masterclass idag (hh 1) och har i och för sig bara bläddrat igenom den en gång men vid en första anblick är jag lite besviken. Den har inte alls lika mycket eller detaljerade instruktioner och tips som de två tidigare utan känns nästan som ett reklamblad i vissa delar. Vill man ha mer grundläggande introduktion till hur fw målar och vädrar sina modeller rekomenderar jag de första två istället.

Jag hade iofs väldigt höga förväntningar så den kanse tar sig lite med tiden :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Trist, de första två är ju riktigt najsiga. :(
Titan alltså-think big! Några tankar om målning där?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Trist, de första två är ju riktigt najsiga. :(
Titan alltså-think big! Några tankar om målning där?

Min första tanke är nog främst att försöka överleva ett sådant projekt :)

Har funderat lite och ska nog fega lite och köra legio gryphonicus då jag gillar det blåa och gula. Egentligen skulle jag nog vilja måla den som storm lord (legio tempestus) från mechanicumboken men de har silver/metalltrim och jag vill gärna göra guld på den. Fördelen med gryphonicus är ju också att det finns transfer sheets att använda för alla detaljer jag tänker inte ens försöka ge mig på något frihandande.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Griparna är ruggigt snygga.
Ska bli spännande att följa! Förstår din oro, stora projekt suger lätt musten ur en, speciellt om man vill gå loss på vädringen. ;)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Griparna är ruggigt snygga.
Ska bli spännande att följa! Förstår din oro, stora projekt suger lätt musten ur en, speciellt om man vill gå loss på vädringen. ;)

Jag hade nog tänkt ta det rätt lugnt med vädringen på den där, mest lite washer, lite pulver och sot. Den blir nog ganska konservativt målad :)

Tänkte låta den ta den tid det tar också, jag har ingen brådska och har den här hobbym för att den ska vara kul. Att sträckköra ett sådant projekt klarar jag nog inte utan det får bli i delar och etapper.

Fick en leviathan idag också och jag är nästan mer sugen att börja med den :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Första av två de två lådorna som själva kroppen består av är rensad på de värsta gjutresterna och redo för tvätt. Har även gått igenom och kollat så alla delarna är där vilket de verkar vara. Nu är det typ fem påsar med småpill kvar att rensa och sedan ge sig på huvudet och vapnen :)

De stora jämna ytorna verkar vara bra gjutna men däremot är det ganska mycket gjutskarvar och även rätt mycket bubblor i resinet på vissa delar. Inga katastrofer men mer än jag sett på andra kit från fw, detta är dock min första titan så jag kan inte jämföra med något annat där.

Bild

Jag har även läst igenom nya model masterclass några fler gånger och även om den är bättre än första gången jag bläddrade igenom den är den klart tunnare i innehållet än de tidigare två. Å andra sidan har de ju redan döpt den till "volume 1" så man kan väl anta att de avser släppa de här mer regeöbundet än tidigare. De har även fått till sidreferenserna bättre i den här boken :)

Dessutom hittade jag något som jag tror är en annan miss från fw boken. Nästan all målning av metall består av en grund av iron hands steel och sedan zenital highlight med mechanicum alloy. Problemet är bara att färgen mechanicum alloy inte finns :) Antingen har de bytt namn på grey knights steel efter att boken trycktes eller så har de inte släppt färgen än. Något som talar för det första är att det inte finns en enda referens till grey knights steel i hela boken. Det som talar emot det är att deras färger släpptes ju i våras, att de skulle ha tryckt upp masterclassboken nästan ett år innan publicering verkar vara lite väl lång framförhållning.

Anton

Inlägg av Anton »

Mäktigt!

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Fyfan va fränt! :D
Du måste vara bättre på att posta bilder än vad jag har varit!

Skriv svar