Lonestars 40K

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ancalagon

Re: Lonestars 40K

Inlägg av Ancalagon »

Du måste väl nästan kunna göra Rotavdrag för inköpen till det här projektet? ;)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Eftetsom ditt senaste projekt inte är så 40k i mina ögon (ännu) så gick jag tillbaka i din tråd och har kollat på lite av varje. Du är en mycket sjuk människa. Jag beundrar dig. Än en gång vill jag tacka för en grymt inspirerande tråd. Jag hoppas du dyker upp på ex. Garagegamers i april. Jag bjuder gärna herrn på en dricka då...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack! :)
Elevatorlake skrev:Lite konstig är du allt som till och med gör foder och fönsterbleck på ditt hus men naturligtvis konstig på ett bra sätt :) Ska du köra treglasfönster när du ändå håller på? :)
In the far future... får de nöja sig med enkelglas! :)
Det kommer finns en del glasrester kvar i vissa, eller kanske alla fönster.
Ancalagon skrev:Du måste väl nästan kunna göra Rotavdrag för inköpen till det här projektet? ;)
Nästan, till detta huset har det gått åt en hel gipsskiva på 90cm x 240cm x 0,6cm. :)
Röde skrev:Eftetsom ditt senaste projekt inte är så 40k i mina ögon (ännu) så gick jag tillbaka i din tråd och har kollat på lite av varje. Du är en mycket sjuk människa. Jag beundrar dig. Än en gång vill jag tacka för en grymt inspirerande tråd. Jag hoppas du dyker upp på ex. Garagegamers i april. Jag bjuder gärna herrn på en dricka då...
Tack! Man får ju utmana sig lite inför varje projekt. Kan man höja ribban från förra? Jag ska nog lyckas peta dit några skjutna guardsmen/marines innan det är färdigt. :)
Hade varit kul att åka dit, har dock 2 ungar och en sambo som ofta jobbar helg. Kan man bara få allt att klaffa så ska väl inget vara omöjligt! :)

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Då var man igång igen. Hemskt vad det ska vara svårt ibland att komma igång efter nån veckas uppehåll. Tösen fick en blindtarmsinflammation så man fick inte gjort så mycket under ca två veckor. Därefter tog det ungefär två veckor att komma igång igen. Men nu när kvarnen är startat så är det bara till att mala vidare.

Jag har börjat måla nedreplan innan nästa våning limmas på för att underlätta. Jag har även satt i glas i två fönster.

Image

Image

Image

Image

Image

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Jag vet vad jag vill ha i julklapp... Säg upp dig från ditt nuvarande jobb och sök hos GW. Denna tråden räcker nog som CV.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Varje gång jag har kollat in den här tråden får jag lust att ta all terräng jag byggt de senaste fem åren, kasta i sopbingen och göra om det lika bra som du. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Jag är lite inne på Olofs linje här... jag vill ge mig själv terräng från dig i julklapp :lol:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack!
Jag får hör med tomten om jag kan låna några nissar som kan bygga på dagtid. :-)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Sjuuuuuuuukt snyggt!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack!

Här är lite fler detaljer nu innan "locket" läggs på. Lite ammo-boxar och döskallar samt lite ohyra har flyttat in. Imorgon kommer även några slängda vapen läggas ut.

Image

Image

Image

Image

Image

Skriv svar