Skicka in lista kan du alltid göra, men betala inte. Om någon droppar av så skrivs det här på forumet så fort vi vet det. Får ni plats så kan ni betala cash istället.vagabond08 skrev:DHettNeck skrev:Tyvärr tror jag att det blir svårtvagabond08 skrev:Hej,
Är det möjligt att utöka turneringen till 28 personer istället så alla i reserv kan vara med.Varken terrängen eller utrymmet i lokalen räcker till fler bord som det ser ut just nu. Men vi kan titta på det.
Hej,
Om det inte går, när får vi som står i reserv veta om någon droppar ur? Ska jag som står i reserv skicka in en arme lista och betala i alla fall under tiden vi väntar?
Mvh
Anh
Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Battle of Atlantis I - 16-17 Mars, 2013
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
- DHettNeck
Hur mycket armour ett fordon har spelar bara roll för om det skall räknas över huvud taget eller inte. Så en land speeder räknas tex inte men en rhino gör det. Sen är det bara antalet fordon som spelar roll, inte deras armour value.vagabond08 skrev:Hej Kelaino,
Tack för förklaringen, det hjälptes en hel del faktisk.
Men om jag till exempel köper en Predator som har av13,12,10 = 35>32.....innebär det då att jag får komp +1? Eller får man köpa upp till 8 fordon oavsett?
Mvh
Anh
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-
vagabond08
Grymt!! Nu är jag med på noterna.....ska bli kul om jag kommer in i turneringen. Tack för allt svar!DHettNeck skrev:Hur mycket armour ett fordon har spelar bara roll för om det skall räknas över huvud taget eller inte. Så en land speeder räknas tex inte men en rhino gör det. Sen är det bara antalet fordon som spelar roll, inte deras armour value.vagabond08 skrev:Hej Kelaino,
Tack för förklaringen, det hjälptes en hel del faktisk.
Men om jag till exempel köper en Predator som har av13,12,10 = 35>32.....innebär det då att jag får komp +1? Eller får man köpa upp till 8 fordon oavsett?
Mvh
Anh
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says
Tänkte bara kolla om ni har några preferenser på format; lista direkt i mailet eller som bifogad fil (av lämpligt format)?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
- DarkMessiah
Antingen direkt i mailet eller som bifogad fil av de vanliga dokument-sorterna: .txt, .doc, .rtf osv.
Inga filer från något specifikt listbyggarprogram som typ: BattleScribe, Army builder eller dylikt.
Inga filer från något specifikt listbyggarprogram som typ: BattleScribe, Army builder eller dylikt.
Jag kommer nog med största sannorlikhet avanmäla som det ser ut i nuläget. Och då kan nästan gissa att fredik eriksson också avmäler sig.
Tyvärr hade vart kul att åka upp och spela. Men då jag börjar tappa intresse för 40k mer och mer nu och ska jobba den helgen så blir nog att avanmäla sig.
Tyvärr hade vart kul att åka upp och spela. Men då jag börjar tappa intresse för 40k mer och mer nu och ska jobba den helgen så blir nog att avanmäla sig.
-
vagabond08
Hej,
Får man ha FW grejor exempel SM rapier destroyer etc?
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says
- DHettNeck
Nej. Inga FW grejer ingår i LBK-mallen och är därför inte tillåtna.vagabond08 skrev:Hej,
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-
Stormshadow
Hej!
Angående WYSIWYG:
Som GK spelare använder jag mycket "Count As" modeller för att representera alla min olika Warband Henchmen. Ett exempel är att jag annvänder Sword Melusines med gigantiska tvåhandssvärd för att representera Death cult assassins med svärdoch yxa, (de byter "fighting stance" på samma sett som Logan Grimnar för att vexla mellan antingen longsamma tunga slag eller snabba lättare slag). Ett annat exempel är att jag inte anväder orangutanger som skjuter laserstrålar från fingerspetsen i min arme (Jokaeros), utan Imperie prickskyttar med olika typer av amunitin till sina sniper gevär på samma sätt som Vindicare assassins eller Sternguards.
Det har alldrig uppstått problem i andra matcher eller turneringar, men hur ställer ni er till det på Atlantis?
/Magnus
Angående WYSIWYG:
Som GK spelare använder jag mycket "Count As" modeller för att representera alla min olika Warband Henchmen. Ett exempel är att jag annvänder Sword Melusines med gigantiska tvåhandssvärd för att representera Death cult assassins med svärdoch yxa, (de byter "fighting stance" på samma sett som Logan Grimnar för att vexla mellan antingen longsamma tunga slag eller snabba lättare slag). Ett annat exempel är att jag inte anväder orangutanger som skjuter laserstrålar från fingerspetsen i min arme (Jokaeros), utan Imperie prickskyttar med olika typer av amunitin till sina sniper gevär på samma sätt som Vindicare assassins eller Sternguards.
Det har alldrig uppstått problem i andra matcher eller turneringar, men hur ställer ni er till det på Atlantis?
/Magnus
- DarkMessiah
Tyvärr kan jag inte lämna ett svar på det, men för min del är det ok.
Skälet till att jag inte kan lämna svar är att jag tyvärr är tvungen att dra mig ur som arrangör, pga personliga skäl.
Huruvida turneringen blir av eller inte, vågar jag inte heller svara på.
Det beror helt på om någon annan i Atlantis har lust att ta över arrangemanget, annars får ni som redan betalt lösa det med Dhettneck, som är kassör i föreningen, och har tillgång till kontot för att få tillbaka era pengar.
Jag ber återigen om ursäkt, men situationen känns ohållbar och jag ser inte att jag skulle kunna genomföra detta på ett bra sätt under gällande förutsättningar.
Har strul med sjukdom och mediciner så känner jag att jag måste fokusera på mig själv och mitt eget välmående, och det tar alldeles för mycket energi och ork för att det ska finnas något kvar till ett arrangemang.
MVH
Fredrik
Skälet till att jag inte kan lämna svar är att jag tyvärr är tvungen att dra mig ur som arrangör, pga personliga skäl.
Huruvida turneringen blir av eller inte, vågar jag inte heller svara på.
Det beror helt på om någon annan i Atlantis har lust att ta över arrangemanget, annars får ni som redan betalt lösa det med Dhettneck, som är kassör i föreningen, och har tillgång till kontot för att få tillbaka era pengar.
Jag ber återigen om ursäkt, men situationen känns ohållbar och jag ser inte att jag skulle kunna genomföra detta på ett bra sätt under gällande förutsättningar.
Har strul med sjukdom och mediciner så känner jag att jag måste fokusera på mig själv och mitt eget välmående, och det tar alldeles för mycket energi och ork för att det ska finnas något kvar till ett arrangemang.
MVH
Fredrik