Age of Sigmar?
Re: Age of Sigmar?
Hoppas AoS floppar totalt så genierna på GW inte gör samma sak med 40k.
- NilssonHarHund
De tar i från tårna och byter ut space marine statyn utanför gw hq. Fast jag tror inte de vill bryta ett vinnande konceptet med 40k. Hur många procent av alla sales var space marines nu igen?
Inte ok att byta ut Space Marine-statyn!NilssonHarHund skrev:De tar i från tårna och byter ut space marine statyn utanför gw hq. Fast jag tror inte de vill bryta ett vinnande konceptet med 40k. Hur många procent av alla sales var space marines nu igen?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Vadårå? Det är ju bara en ny Marine fast med lite fantasy-touchFlogger skrev:Inte ok att byta ut Space Marine-statyn!NilssonHarHund skrev:De tar i från tårna och byter ut space marine statyn utanför gw hq. Fast jag tror inte de vill bryta ett vinnande konceptet med 40k. Hur många procent av alla sales var space marines nu igen?
Fast de har ju redan sabbat 40k rätt duktigt... Läs ETC listorna så ser du vad jag menar.Xenomorph skrev:Hoppas AoS floppar totalt så genierna på GW inte gör samma sak med 40k.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
40K är väl snarare bäst det varit nånsin med så mycket nytt material och så många olika kompetativa listor.Röde skrev:Fast de har ju redan sabbat 40k rätt duktigt... Läs ETC listorna så ser du vad jag menar.Xenomorph skrev:Hoppas AoS floppar totalt så genierna på GW inte gör samma sak med 40k.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag tror att de vill göra samma resa som Lego har gjort. Sammarbeta med många olika aktörer och släppa små franchise spel, som alla utgår från samma enkla regelsystem. Man skulle kunna tänka sig Avengers, med AoS reglerna som grund t.ex.
Det jag fruktar med AoS är att krympa regelboken till 4 sidor, ta bort all codexar, ingen taktik eller fluff...Röde skrev:Fast de har ju redan sabbat 40k rätt duktigt... Läs ETC listorna så ser du vad jag menar.Xenomorph skrev:Hoppas AoS floppar totalt så genierna på GW inte gör samma sak med 40k.
Som tur är kan man som 40k spelare helt undvika ETC äckel-ost listor om man vill. Fantasy spelare kan inte ignorera att deras regelböcker har försvunnit utan att stanna för evigt i 8th.
Nytt material i rasande tempo är bra. Blanda hur du vill och ta det bästa russinet ur varje Codex med noll hänsyn till fluff suger så man får märken... Men så vet vi ju redan att du och jag står rätt långt från varandra i synen på spelet. Och däri ligger ingen värdering om att den ena synen är bättre än den andra.DHettNeck skrev:40K är väl snarare bäst det varit nånsin med så mycket nytt material och så många olika kompetativa listor.Röde skrev:Fast de har ju redan sabbat 40k rätt duktigt... Läs ETC listorna så ser du vad jag menar.Xenomorph skrev:Hoppas AoS floppar totalt så genierna på GW inte gör samma sak med 40k.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- Lottomannen
Det är väl åtminstone hälften? Minns att jag läste en intervju mer Jervis om att det var ungefär som att trycka pengar^^NilssonHarHund skrev:De tar i från tårna och byter ut space marine statyn utanför gw hq. Fast jag tror inte de vill bryta ett vinnande konceptet med 40k. Hur många procent av alla sales var space marines nu igen?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K