Age of Sigmar?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Xenomorph

Re: Age of Sigmar?

Inlägg av Xenomorph »

Hoppas AoS floppar totalt så genierna på GW inte gör samma sak med 40k.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

De tar i från tårna och byter ut space marine statyn utanför gw hq. Fast jag tror inte de vill bryta ett vinnande konceptet med 40k. Hur många procent av alla sales var space marines nu igen?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

NilssonHarHund skrev:De tar i från tårna och byter ut space marine statyn utanför gw hq. Fast jag tror inte de vill bryta ett vinnande konceptet med 40k. Hur många procent av alla sales var space marines nu igen?
Inte ok att byta ut Space Marine-statyn! :o
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Flogger skrev:
NilssonHarHund skrev:De tar i från tårna och byter ut space marine statyn utanför gw hq. Fast jag tror inte de vill bryta ett vinnande konceptet med 40k. Hur många procent av alla sales var space marines nu igen?
Inte ok att byta ut Space Marine-statyn! :o
Vadårå? Det är ju bara en ny Marine fast med lite fantasy-touch ;)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Xenomorph skrev:Hoppas AoS floppar totalt så genierna på GW inte gör samma sak med 40k.
Fast de har ju redan sabbat 40k rätt duktigt... Läs ETC listorna så ser du vad jag menar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Röde skrev:
Xenomorph skrev:Hoppas AoS floppar totalt så genierna på GW inte gör samma sak med 40k.
Fast de har ju redan sabbat 40k rätt duktigt... Läs ETC listorna så ser du vad jag menar.
40K är väl snarare bäst det varit nånsin med så mycket nytt material och så många olika kompetativa listor.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Jag tror att de vill göra samma resa som Lego har gjort. Sammarbeta med många olika aktörer och släppa små franchise spel, som alla utgår från samma enkla regelsystem. Man skulle kunna tänka sig Avengers, med AoS reglerna som grund t.ex.

Xenomorph

Inlägg av Xenomorph »

Röde skrev:
Det jag fruktar med AoS är att krympa regelboken till 4 sidor, ta bort all codexar, ingen taktik eller fluff...

Som tur är kan man som 40k spelare helt undvika ETC äckel-ost listor om man vill. Fantasy spelare kan inte ignorera att deras regelböcker har försvunnit utan att stanna för evigt i 8th.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

DHettNeck skrev:
Röde skrev:
40K är väl snarare bäst det varit nånsin med så mycket nytt material och så många olika kompetativa listor.
Nytt material i rasande tempo är bra. Blanda hur du vill och ta det bästa russinet ur varje Codex med noll hänsyn till fluff suger så man får märken... Men så vet vi ju redan att du och jag står rätt långt från varandra i synen på spelet. Och däri ligger ingen värdering om att den ena synen är bättre än den andra.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Det är väl åtminstone hälften? Minns att jag läste en intervju mer Jervis om att det var ungefär som att trycka pengar^^
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar