[Säljes] Space Marines-armé

Något du saknar eller vill bli av med?

Moderator: Katarsis

carrasco

[Säljes] Space Marines-armé

Inlägg av carrasco »

Senast jag spelade 40k lirade jag 4th ed. och även om intresset finns kvar känner jag att mina figgar bara samlar damm i lådor. Ska jag komma igång igen (nu när 6th är ute) så vill jag antagligen börja på ny kula.

Därför säljer jag nu mina mekaniserade marines, listan funkade ok i 4th men behöver säkert kompletteras nu när infanteri är i fokus igen. Allt målades till TT-standard för några år sedan, mestadels med torrborstning, vilket gör att de är enkla att spraya om utan att det blir tjockt. Karaktärer och enskilda pjäser har fått lite extra kärlek för att sticka ut. Armén är en bra bas för den som vill komma igång snabbt eller helt enkelt bara utöka en befintlig styrka.
I övrigt är hela armén konverterad och blandad med bretonnia-delar för att ge dem lite mer ordenskänsla.

Armén innehåller:

2 transportlådor i kartong med skum

1 Chaplain till fots
3 veteraner (1 svartsprayad)
5 scouts med sniper rifles/missile launcher
10 tactical marines med bolters (varav 1 sergeant med powe weapon/pistol)
1 Rhino
1 Rhino/Razorback (saknar rzbk-tornet men har använt ett stormboltertorn för att spelas som rhino)
1 Dreadnought (svartsprayad. magnetiserade twin autocannons, resten av armarna följer med)
2 Land speeders (1 omålad. magnetiserade assault cannons)
1 Vindicator

3 marines med heavy bolter, 1 plasma gun, 1 melta gun (kan användas för att ändra loadout i tactical squads)

Armén finns i Malmö/Lund-området. Eftersom jag redan sålt en liten del (det som inte hunnit målas än) vill jag inte splitta armén i fler delar, dels för risken att bli sittande på små enheter som inte försvinner och dels för att inte bryta upp temat för eventuella köpare.

http://www.tradera.com/komplett-space-m ... _167126987

Bilder:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 3 carrasco, redigerad totalt 26 gång.

isiak

Re: [Säljes] Space Marines-armé

Inlägg av isiak »

Fantastiskt fina modeller! Coolt tema! Alldeles för lågt pris!
Hade jag inte redan ägt en SM armé hade jag slagit till direkt, men lagt på lite på priset.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Höj priset, du ska fasen inte skänka bort grejerna!
Du har lagt ner massor av pengar, tid och kärlek på den armén och gjort det bra,
du skulle utan skam kunna kräva det dubbla!

carrasco

Inlägg av carrasco »

Haha, sjysst respons! Känner mig smickrad och en aning dum. jag har ju som sagt inte hängt med i communityt på några år. Men det låter som att jag skulle kunna rättfärdiga en prishöjning. Tack!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Normal "standard" för begagnade figurer brukar skamlöst ligga på ynka 50% av nypris, och då oftast på de billigaste nätbutikerna som finns. Allt över detta brukar det gnällas om overprice. Det är verkligen inte ofta man ser folk säga att priset är för lågt, men i just det här fallet håller jag med :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

carrasco skrev:Haha, sjysst respons! Känner mig smickrad och en aning dum. jag har ju som sagt inte hängt med i communityt på några år. Men det låter som att jag skulle kunna rättfärdiga en prishöjning. Tack!
Pris på begagnat är svårt. De flesta sänker priset på grejerna redan när de limmar ihop dem, och ännu fler när de drar första penseldraget.

Just den här armén är en stark combo mellan mycket helt omålat för den som kör tex Blood Angels (1000kr för bara de omålade tanksen, dreaden, terminatorsen och de lösa svartsprayade gubbarna är ett klipp, jag var sugen att köpa men MÅSTE vara diciplinerad och målar klart det jag har hemma innan jag köper mer) och ovanpå det så får den mindre målarsugna en välmålad färdig armé redo att spela med bums.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Man ser ju också i bakgrunden vad du skriver din army lists på, det är extra bonus ;)

Skrikspya

Inlägg av Skrikspya »

Du har PM :)

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

PM

carrasco

Inlägg av carrasco »

Skriv svar