Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
kombat

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av kombat »

svårt att kompa rykten :P

angående snap shots har jag lästa jag på torrent of fire att det inte alls skulle vara -2 BS utan vara 6:or som tidigare.

iaf känns som att man aldrig kommer få spela sina flygdaemons nu...

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Finns ju även ett rykte att man inte kan ha högre än BS 6.

Hur som kul som fan. Mongo bilds kommer det alltid att kunas göras. Hotell på Normans torg i monopol brukar oxå alltid sluta i auto vinst. Så man behöver ju inte göra det bara för att man kan.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Åh nej inte meta gamea monopol också. Jag ger upp.

Tycker de ryktena som poppar upp verkar nice.

Fenris

Inlägg av Fenris »

Niklas skrev:Jag gillar det mesta av vad jag sett från 7th. Tyvärr så känns det ju dock som att trollisar blir ännu viktigare att ha med sig överrallt. Spelade främst en ren Khorne lista, så blir att fortsätta att vägra trollisar men jag undrar hur mycket jag kommer att lida för det...
Trollisar kommer inte få igenom sina magier så ofta, för en vanlig WC 1 magi behöver man 3 WC för att ha samma chans att kasta som med LD10 om man bara lyckas på 4+. Givetvis går det att chansa och bara ge sig själv 50% chans men då får man ofta inte igenom sina magier när man behöver dem. Affinity (dvs alla magier på samma träd) ryktas dock ge trollisar primaris gratis och att de lyckas på 3+. Detta ger givetvis en boost, men det kommer bli många magier att välja på att kasta men snålt med WC att kunna kasta dem, så ablative WC nissar kommer nog visa sig allt mer.
Till exempel eldar seercouncil bara för att ge WC till armén. Finns det några billiga gubbar som ger bra WC/ML per poäng så finns det risk att de spammas bara för att ge en bättre trollis mer WC.

Jag gillar dock att man inte kastar på sitt Ld :D
Eldrad kommer komma tillbaka för han kan återvinna WC och en del uppgraderingar kommer nu vara meningsfull tex spiritstone of anath'lan (minska WC på magier på bekostnad av invosave, perfekt för cyklister), runorna blir viktigare och det blir lönt att ge en farseer ett skjutvapen.
kombat skrev:svårt att kompa rykten :P

angående snap shots har jag lästa jag på torrent of fire att det inte alls skulle vara -2 BS utan vara 6:or som tidigare.

iaf känns som att man aldrig kommer få spela sina flygdaemons nu...
De kommer klara sig fint med grounding test endast på wounds istället för hits och max 1 test per fas, nästan lika menlöst som pinning.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

jo det var mer att de kommer vara så bra att de kommer kompas bort... och därför får jag aldrig spela emd dem.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

kombat skrev:jo det var mer att de kommer vara så bra att de kommer kompas bort... och därför får jag aldrig spela emd dem.
Beror väl på vilken kompnivå arrangörerna väljer ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Och vilken nivå lägger arrangörer sig på här i svea? Inte är det en generellt hård nivå.

Skall iaf bli kul med okompat fram tills dessa att vi är klara med nya mallen.

Hittills gillar jag nog alla förändringar. Även om modeller jag har är rätt mkt sämre i denna versionen(beastpack, waveserpents, skimmers).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Halvar

Inlägg av Halvar »

refabricated skrev:Och vilken nivå lägger arrangörer sig på här i svea? Inte är det en generellt hård nivå.

Skall iaf bli kul med okompat fram tills dessa att vi är klara med nya mallen.

Hittills gillar jag nog alla förändringar. Även om modeller jag har är rätt mkt sämre i denna versionen(beastpack, waveserpents, skimmers).
Absoluta motsatsen för mig, jag höll på att spy på spelet innan det blrjade komma lite vettig komp. Som tur är har jag väl egentligen inte tid att spela innan november så det ska inte bli lika illa den här gången.
Ja' än't bittä'!

Niklas

Inlägg av Niklas »

Fenris: Jag syftade med på att trollisar även hjälper ditt psyker-defence. Fluffmässigt så har Khorne trupper ett fantastiskt sådant, men rent speltekniskt är det inte som CSM att förbättra sitt försvar mot spells utan egna psykers, vilka inte alls passar in i en World Eaters armé. Undantaget är Khârn, men det gäller bara hans egen trupp.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Fluffmässigt är det väl egentligen bara demonerna som har det, khorne-marines är ju bara extra bittra och sura...dock är Khârn en "special snowflake" och Khorne's hemliga förälskelse, så han är skyddad. :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar