angående snap shots har jag lästa jag på torrent of fire att det inte alls skulle vara -2 BS utan vara 6:or som tidigare.
iaf känns som att man aldrig kommer få spela sina flygdaemons nu...
Trollisar kommer inte få igenom sina magier så ofta, för en vanlig WC 1 magi behöver man 3 WC för att ha samma chans att kasta som med LD10 om man bara lyckas på 4+. Givetvis går det att chansa och bara ge sig själv 50% chans men då får man ofta inte igenom sina magier när man behöver dem. Affinity (dvs alla magier på samma träd) ryktas dock ge trollisar primaris gratis och att de lyckas på 3+. Detta ger givetvis en boost, men det kommer bli många magier att välja på att kasta men snålt med WC att kunna kasta dem, så ablative WC nissar kommer nog visa sig allt mer.Niklas skrev:Jag gillar det mesta av vad jag sett från 7th. Tyvärr så känns det ju dock som att trollisar blir ännu viktigare att ha med sig överrallt. Spelade främst en ren Khorne lista, så blir att fortsätta att vägra trollisar men jag undrar hur mycket jag kommer att lida för det...
De kommer klara sig fint med grounding test endast på wounds istället för hits och max 1 test per fas, nästan lika menlöst som pinning.kombat skrev:svårt att kompa rykten
angående snap shots har jag lästa jag på torrent of fire att det inte alls skulle vara -2 BS utan vara 6:or som tidigare.
iaf känns som att man aldrig kommer få spela sina flygdaemons nu...
Beror väl på vilken kompnivå arrangörerna väljerkombat skrev:jo det var mer att de kommer vara så bra att de kommer kompas bort... och därför får jag aldrig spela emd dem.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Absoluta motsatsen för mig, jag höll på att spy på spelet innan det blrjade komma lite vettig komp. Som tur är har jag väl egentligen inte tid att spela innan november så det ska inte bli lika illa den här gången.refabricated skrev:Och vilken nivå lägger arrangörer sig på här i svea? Inte är det en generellt hård nivå.
Skall iaf bli kul med okompat fram tills dessa att vi är klara med nya mallen.
Hittills gillar jag nog alla förändringar. Även om modeller jag har är rätt mkt sämre i denna versionen(beastpack, waveserpents, skimmers).