Assassin time!
Just nu är det min andra hobby träning & terränglopp som tar den mesta av tiden. Men tänkte ändå måla på lite i taget.
Tyvärr kom jag inte så långt förrän jag kom på att jag ska ha en assassin i min armé. Så köpte och målade upp den!

Kör vidare på samma svart + två lager drybrush som mina legions men tänkte denna gången köra lite mer tydligt, definierade highlights eftersom det uppenbarligen saknades sist.

Snabbskugga på!

Första varvet highlights.

Basen testade jag Agrellan Earth på, som spricker upp. Först målade jag rödbrunt under, så att när den sprack upp, så ska den röda jorden lysa underifrån.

...så här blev det...

...och så här efter skuggor & highlights.

Nästan klar. Lite highlights och klippa gräset kvar.

Den var i metall. Gillade inte alls det. Färgen hade en förmåga att "smälta undan" på småställen så metallen sken igenom, så på vissa ställen fick jag måla 6-7 gånger i tunna lager. Inte det mest lättarbetade materialet heller. Sen tänkte jag sätta försegling på den för att slippa chippa den, så det innebär att jag var tvungen att måla klart den.

Klar! Eller... Hmm... Den får vila några dagar innan jag förseglar den. Baskanten behöver ett varv till. Kanske lite mer highlights också...
Plus:
Kul att bara ha en modell att måla, så det går att lägga mycket tid på den enda modellen utan ångest över de andra som tittar på en med sorgsna, omålade ögon...