En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

@Gonka Koff - vad Necron sa att jag sa :) Jag gillar stora maskiner & hårda utmaningar. Hade jag inte mött dessa stenhårda listor och bra spelare skulle jag ju inte utvecklas. Plus att det är asballt att få se mäktiga modeller i spel, även om jag råkar vara mottagaren av manshandlingen.

Nu har jag kanske ett extra äss i rockärmen till ÖSM efter extravässning så jag ska ha en suck mot riktigt hårda demoner, farseercouncils och annat som vägrar dö. Knights vet jag sedan tidigare att jag kan smiska.

Jag säger som Gracie: "There is no loosing. There is only winning and learning."

Kul förresten att få ett ansikte på dig Gonka :) Hoppas vi får spela med varandra också.

@Elevatorlake: inte balanserat men väldigt fluffigt med 888 poäng :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Assassin time!

Just nu är det min andra hobby träning & terränglopp som tar den mesta av tiden. Men tänkte ändå måla på lite i taget.
Tyvärr kom jag inte så långt förrän jag kom på att jag ska ha en assassin i min armé. Så köpte och målade upp den!

Image
Kör vidare på samma svart + två lager drybrush som mina legions men tänkte denna gången köra lite mer tydligt, definierade highlights eftersom det uppenbarligen saknades sist.

Image
Snabbskugga på!

Image
Första varvet highlights.

Image
Basen testade jag Agrellan Earth på, som spricker upp. Först målade jag rödbrunt under, så att när den sprack upp, så ska den röda jorden lysa underifrån.

Image
...så här blev det...

Image
...och så här efter skuggor & highlights.

Image
Nästan klar. Lite highlights och klippa gräset kvar.

Image
Den var i metall. Gillade inte alls det. Färgen hade en förmåga att "smälta undan" på småställen så metallen sken igenom, så på vissa ställen fick jag måla 6-7 gånger i tunna lager. Inte det mest lättarbetade materialet heller. Sen tänkte jag sätta försegling på den för att slippa chippa den, så det innebär att jag var tvungen att måla klart den.

Image
Klar! Eller... Hmm... Den får vila några dagar innan jag förseglar den. Baskanten behöver ett varv till. Kanske lite mer highlights också...

Plus:
Kul att bara ha en modell att måla, så det går att lägga mycket tid på den enda modellen utan ångest över de andra som tittar på en med sorgsna, omålade ögon...

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nice! Är den från nya boxen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jättebra!

@Ismeno. Nä.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Iambroborn skrev:Du missade ju chansen att göra om honom till en xenomorph!

sjukt snyggt gjort annars ;)
Tack!

Just det, med en lila tunga försedd med huggtänder eller nåt ... Han ser ju faktiskt lite alienlik ut. Eller som ett alien-lik, mhehe..

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Igår kom arbetsstationen från Hobbyzone. Ahhhh, du sköna, nya värld. Allt har en tydlig plats, inga fler kartonger fullastade med verktyg och färger.
Tack för tipset @Naz87 :)

Image

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Gaaaahhh, vilken våt dröm det där ser ut som! Är det en hemsida som heter hobbyzone?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Nurgle skrev:Igår kom arbetsstationen från Hobbyzone. Ahhhh, du sköna, nya värld. Allt har en tydlig plats, inga fler kartonger fullastade med verktyg och färger.
Tack för tipset @Naz87 :)
Kul att du gillar dom, ser grymt städat och effektivt ut

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Elevatorlake skrev:Gaaaahhh, vilken våt dröm det där ser ut som! Är det en hemsida som heter hobbyzone?
Stämmer bra Hobbyzone. pl

Skriv svar