Elevatorlake skrev:Spännande! Vilken skön gruvkänsla det där kommer bli!
Blir GKAB (Genestealer Kult AB) istället för LKAB?

Vilken idé!! Absolut ska gruvan tillhöra GKAB.. Måste få upp en skylt med det innan planen är klar! Jag har själv suttit på Loussavaara och sett hur solen inte gick ner, båda det och Kiirunavaara är ju likt mina gruvberg faktiskt formade med platåer nu när jag tänker efter.
Nurgle skrev:Blir ett episkt bräde detta. Riktigt kul idé att konvertera leksaker till terräng.
Tack! Jo det är skoj! Skalan brukar vara heltokig, men de här fordonen fungerar!
Iambroborn skrev:Vill bidra med en idé till brädet. Ta massa mindre bilar och använd som tegel i en mur för att göra en större losblock, bygga labyrinter eller som delar i en ruin.
Tänkte använda det till ett "Mad Max" bräde som inte blev av

Jag gillar idén, men när jag gjort dessa 6 fordon så är det tillsammans med gruvkontoret knökfullt med terräng och LOS-blockers på brädet. Får spara den till ett annat bräde..
Det enda som ska till efter fordonen är räls, på något sätt. En gruva utan räls är ingen riktig gruva!
stormshaft skrev:Nurgle skrev:Blir ett episkt bräde detta. Riktigt kul idé att konvertera leksaker till terräng.
Håller med, har själv letat efter leksaker i lagom storlek för terrängmassakrering (japp, det är ett ord från och med nu).
Ditt bord kommer bli sjukt coolt, och som andra sagt är det briljant med vägbyggarmaskiner till ditt gruvbord.

Bra ord! Och tack!
Efter lite försiktig terrängmassakrering, där jag tog bort glaset på hytterna och gick så långt att jag demolerade hela hytten på grävmaskinen så har jag limmat ihop alla tidigare rörliga delar och börjat måla! Svart primer, sedan har jag stipplat på en akrylfärg från Clas Ohlson i några lager. (2-3 lager, det här hade Duncan gillat!) Jag gillar stippling. Det blir inga penseldrag och det bygger upp en textur, samtidigt blir det lite melerat så att färgen får lite djup.
Min tonårsdotter tittade till mig och undrade vad jag höll på med när jag målade så. Efter en kort förklaring om stippling fick jag det sköna svaret:
"Aha, på samma sätt som man lägger på en foundation?"
Öhm.. vad vet jag?
Det som ska bli metall har jag behållt svart, mer avancerat än så kör jag inte grundfärgerna. Röd och metallic, sen blir det vädring!