Om du tycker det blir tråkigt med bilder med och utan blixt så kan du ju alltid titta på varannan...
Det bästa med att lägga upp bilder så här är ju att han ser sina små målningstabbar och kan bättra på dem. Och så glada tillrop och konstruktiva kommentarer förstås...
Riktigt najse och instämmer - snygga frihandsmålningar. Även de vita var riktigt grymma. Hur gör man för att få frihand att funka? Tycker det är svårt att få till rätt penselstorlek/färgmängd/vattenmängd.
Det blir oftast bara blurriga streck för min del. Några trick du kan dela med dig av eller är det bara attnöta som gäller?
Använder just nu en sliten Dekorima 930 Syntetpensel stl 0. När jag använt mina penslar ett tag får jag ofta en liten böj på spetsen. Lite som en krok. När jag "skrivit" har jag försökt att ha flyt och försökt tänka fjäderpenna och använt spetsen... När jag lägger högdagrar använder jag baksidan av den krökta penseln istället... sedan bör färgen vara nedvattnad. Som ljus text har jag använt "Flayed one flesh" och som mörk text på banéret "Eshin grey". Chaos stjärnan på det samma är "Doombull brown". Viktigt när man väljer färg är att den man vill efterlikna inte alltid är den man ska använda.
Det är alltid ett litet helvete att byta pensel. De är alldeles för raka...
Nu är jag så j*vla sugen på att bygga eller måla en gubbe eller två. Har Ryza Rust och vitt kvar att lägga på en av fyra Zone Mortalis-brickor som jag ägnat en del tid åt de senaste dagarna. Jag har byggt nio GW containers med tillhörande tunnor mm. som också behöver målas men nu pallar jag inte mer terräng för stunden...
Jag har fått hem mina nya 30K-böcker och konstaterar få ändringar i mina Word Berars som jag tänkt använda dem. Glädjande är att Veterans blivit billigare vilket öppnar för mina alternativa HQn. Jag kommer i min 1250pts lista för zonen använda Zardu Layak (med Slaves)som Chef och ha en obligatorisk Chaplain med Burning Lore. Som tredje HQ kommer jag ta en lvl2 Librarian. Tanken är att Zardu Layak och Librarian allt som oftast kommer använda Daemonology. Det är dessa herrar jag är sugen på att bygga då HQt ni sett ovan har Plasma Pistol och det ryms inte i poängen för den nya planen. Kommer göra en Chaplain baserad på Zardu Layak (då jag har en dubblett) och en Librarian av Chaplain modellen ur Calth-lådan.
Lite WIP
Har läst ut First Heretic... Bra. Nu ska jag läsa Dark Apostle.
@ Ismeno. Det är sååå mycket trevligare. Visst blir jag också sugen på att måla Harlequins och annat, men så läser jag regeldiskussioner och turneringstrådar... då går det över.
Börjat fundera på vilken nästa Legion ska bli. Skäms lite... Jag är sugen på en Deredeo Dreadnought och det passar ju inte alls i en Word Bearer-lista, eller?
Röde skrev:@ Ismeno. Det är sååå mycket trevligare. Visst blir jag också sugen på att måla Harlequins och annat, men så läser jag regeldiskussioner och turneringstrådar... då går det över.
Börjat fundera på vilken nästa Legion ska bli. Skäms lite... Jag är sugen på en Deredeo Dreadnought och det passar ju inte alls i en Word Bearer-lista, eller?
Det är det som är så fint med 30k, allt passar i alla legioner
Jag tycker abdolut att en deredeo passar bra till word bearers, framförallt med autocannons. Skjuter mycket och hårt, inte så sofistikerat vilket passar wb bra
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets