Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Om du tycker det blir tråkigt med bilder med och utan blixt så kan du ju alltid titta på varannan...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det bästa med att lägga upp bilder så här är ju att han ser sina små målningstabbar och kan bättra på dem. Och så glada tillrop och konstruktiva kommentarer förstås...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Snygga frihandade chaossymboler på benen! Diskreta men ändå mycket karaktär, väldigt snyggt!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Sjutton tummar upp! När min Drybrush ser ut sådär när det är klart är jag färdig med 40k ;)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Riktigt najse och instämmer - snygga frihandsmålningar. Även de vita var riktigt grymma. Hur gör man för att få frihand att funka? Tycker det är svårt att få till rätt penselstorlek/färgmängd/vattenmängd.
Det blir oftast bara blurriga streck för min del. Några trick du kan dela med dig av eller är det bara attnöta som gäller?

Användarvisningsbild
Ismeno

Rödes tråd...

Inlägg av Ismeno »

Sweet, gillar verkligen frihandsmålningen. Chaos-symbolerna är spot-on. Mycket passande för Word Bearers. Grymt skickligt utfört!

Sedan måste jag hålla med någon tidigare om baserna. Brun-rött är inte jättekul ihop. Skulle behöva nåt som "poppar".

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Använder just nu en sliten Dekorima 930 Syntetpensel stl 0. När jag använt mina penslar ett tag får jag ofta en liten böj på spetsen. Lite som en krok. När jag "skrivit" har jag försökt att ha flyt och försökt tänka fjäderpenna och använt spetsen... När jag lägger högdagrar använder jag baksidan av den krökta penseln istället... sedan bör färgen vara nedvattnad. Som ljus text har jag använt "Flayed one flesh" och som mörk text på banéret "Eshin grey". Chaos stjärnan på det samma är "Doombull brown". Viktigt när man väljer färg är att den man vill efterlikna inte alltid är den man ska använda.

Det är alltid ett litet helvete att byta pensel. De är alldeles för raka...

Hoppas det hjälpte lite.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nu är jag så j*vla sugen på att bygga eller måla en gubbe eller två. Har Ryza Rust och vitt kvar att lägga på en av fyra Zone Mortalis-brickor som jag ägnat en del tid åt de senaste dagarna. Jag har byggt nio GW containers med tillhörande tunnor mm. som också behöver målas men nu pallar jag inte mer terräng för stunden...

Jag har fått hem mina nya 30K-böcker och konstaterar få ändringar i mina Word Berars som jag tänkt använda dem. Glädjande är att Veterans blivit billigare vilket öppnar för mina alternativa HQn. Jag kommer i min 1250pts lista för zonen använda Zardu Layak (med Slaves)som Chef och ha en obligatorisk Chaplain med Burning Lore. Som tredje HQ kommer jag ta en lvl2 Librarian. Tanken är att Zardu Layak och Librarian allt som oftast kommer använda Daemonology. Det är dessa herrar jag är sugen på att bygga då HQt ni sett ovan har Plasma Pistol och det ryms inte i poängen för den nya planen. Kommer göra en Chaplain baserad på Zardu Layak (då jag har en dubblett) och en Librarian av Chaplain modellen ur Calth-lådan.

Lite WIP

Bild

Bild

Bild

Bild

Har läst ut First Heretic... Bra. Nu ska jag läsa Dark Apostle.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Står stadigt med båda fötterna i 30K-träsket nu va?[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Snyggt jobbat på de nya gubbsen.[THUMBS UP SIGN]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Ismeno. Det är sååå mycket trevligare. Visst blir jag också sugen på att måla Harlequins och annat, men så läser jag regeldiskussioner och turneringstrådar... då går det över.

Börjat fundera på vilken nästa Legion ska bli. Skäms lite... :oops: Jag är sugen på en Deredeo Dreadnought och det passar ju inte alls i en Word Bearer-lista, eller?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:@ Ismeno. Det är sååå mycket trevligare. Visst blir jag också sugen på att måla Harlequins och annat, men så läser jag regeldiskussioner och turneringstrådar... då går det över.

Börjat fundera på vilken nästa Legion ska bli. Skäms lite... :oops: Jag är sugen på en Deredeo Dreadnought och det passar ju inte alls i en Word Bearer-lista, eller?
Det är det som är så fint med 30k, allt passar i alla legioner :)

Jag tycker abdolut att en deredeo passar bra till word bearers, framförallt med autocannons. Skjuter mycket och hårt, inte så sofistikerat vilket passar wb bra :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar