Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
BoBo

Khorne Demons

Inlägg av BoBo »

Hej!
Tänkte posta lite av ett av mina pågående projekt, vilket man då av titeln kan förstå är en Khorne demon armé....

Varför Demoner? Jag är en notoriskt långsam turneringsspelare och jag hoppas på att om jag slipper deploya mina figurer så kan jag bli klar lite tidigare o slippa stressa :P samt att Khorne demoner är coola så klart.

En av grundidéerna med projektet var att fixa ett displaybord till armén där alla figurer har sin plats nedsäkt i displaybordet! Detta medör då att jag är tvungen till att göra en färdig lista för armén redan innan jag påbörjar något...typ!

Så här kommer listan med lite idéer o tankar kring figurerna! Armélistan är uppbyggd med hur den ska stå och se ut på displaybordet i första hand...hur bra den är att spela med är inte så viktig för mig även om det inte skadar om man inte blir tok överkörd varje gång...

HQ- Bloodthirster med blessing (denna kommer byggas på en balrog i plast från LOTR )
HQ- Herald på jugge med blessing (denna kommer konverteras av en plast crucher med lite rustning o krimskrams)
HQ- Skulltaker på jugge (Vet inte riktigt om jag ska köpa finecast gubben o trycka han på en plast jugge eller om jag ska ge mig på att skulpa en egen version av han)
Elite - 8 Bloodcruchers med icon, rending o musikant (dessa kommer vara helt standard...en av de coolaste modellerna som GW gjort så det är svårt att rättfärdiga en conversion på dem)
Troop - 3 x 8 Bloodletters (helt standard...)
Fast - 8 Khorne hounds (Byggs med chaos warhounds från WFB)
Heavy - Demonprince med MoK + Ironhide
Heavy - Demonprince med MoK + Ironhide
Heavy - Demonprince med MoK (Alla tre demonprinsarna kommer vara byggda på Minotarer, tanken är att alla tre ska vara unika på något sätt! så som det ser ut nu ska en av dem ha två hand vapen, en ska ha ett tvåhandsvapen och en ett handvapen och en piska)

nog snackat...här kommer en wip bild på en demonprinsarna
Bild
Tyck gärna till!
/Peder

Tist

Re: Khorne Demons

Inlägg av Tist »

Det ser redigt lovande ut. Hur har du tänkt med färger sen?

Kul att se att det är fler än en själv som använder sig av suddigummin. ;)

Edit: Jag glömde en kritik/åsikt... där huvudet möter hornen kanske det ska vara någon form av avskiljning, fast du kanske inte har kommit så långt?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Härligt , vill se mer bilder NU

wip prinsen ser redan bra ut
ända jag tycker ser skumt ut är hornen dom har liksom ingen början utan kommer direkt från huvet om du förstår
nu ser det ut lite mer som hår toffsar :lol: men det ska du kanske fixa senare

Har du ingen bild på en målad demon ?

BoBo

Inlägg av BoBo »

Tackar!
Hmm jag hade nog tänkt ha hornen så! Så som att ben och hud muterat ihop och blivit ett så att säga, dock funderade jag på att göra något avslut för att markera början/slut på hornen. Tittar man på bloodletters så har de inga gränser mellan horn o hud och det var nog därför jag valde denna lösningen.
Finns inget målat ännu! Allting kommer limmas o byggas först sen målas....så jag vet faktist inte hur jag ska göra med färgval osv :)....de ska vara Röda...
/Peder

Jacke

Inlägg av Jacke »

Kul med flera Daemonspelare :)

Vill du ha en snabbspelad armé så har du valt rätt. När jag spelar mina Daemons så brukar jag alltid vara klar efter drygt halva matchtiden. Nackdelen med det är att det blir mycket dödtid eftersom man är klar en timme innan alla andra.

Om jag var du skulle jag nog försöka sätta Finecast skulltaker på en Jugge. Det borde inte vara så svårt att ändra hans pose nu när man slipper metall.

Jag har själv byggt min Bloodthirster av en Balrog och kan varmt rekomendera plast Daemonprinsens rustningspads de passar väldigt bra.

Tist

Inlägg av Tist »

Förstår hur du menar med hornen då, dock tycker jag det inte fungerar så bra när hornen har skåror åt det hållet (till skillnad från släta horn eller horn som är mera ...hmm..räfflade?)...men det kan se bra ut när det väl är målat, då blir det ju ett "avhugg" mellan horn och hud. Så kör på det som känns bäst för dig, det ser ju absolut inte dåligt ut!
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Väldigt snygg Demonprins ;)
Du har verkligen lyckats bra med Green Stuffen!
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

BoBo

Inlägg av BoBo »

Ja dax för lite uppdates.....
Jag har vekligen ångest över om taggarna/hornen ska få ett avslut mot huden eller inte! Säg gärna vad ni tycker då jag är villrådig...
Men så här långt ser de ut så här.....
Bild
Bild
Bild
Bild
....Suddigum är bra
/Peder

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

:L

1: Jag önskar jag vore lika bra på greenstuff!!! Riktigt rent och snyggt, får man fråga vilka verktyg som används? :?:
2: Problemet är att det ser lika bra ut med bägge alternativen på hornen, antingen de trängt ut genom huden eller direkt muterats ut från huvudet, beror lite på målningen också. :)
3: Om man ska komma med någon form av kritik överhuvudtaget så tycker jag att de ser lite framtunga och passiva ut om man tittar på benen, det är det enda... :(

Om forumet hade haft en "gilla"-knapp hade jag definitivt använt den! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Helt otroligt bra skulpterat :shock: hur länge har du jobbat med det? alltså ja har övat i kanske 2,5 år med GS och kan knappt göra en mantel :S

(kan du tänka dig att göra något åt folk?..mig)

hornen tycker jag som jag sa innan ska ha ett avslut , du kan ju alltid testa på en o se hur det blir

Skriv svar