Stefans Pre-Heresy Death guard

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Stefan-RT

Stefans Pre-Heresy Death guard

Inlägg av Stefan-RT »

Inledning

Även jag har dött lite av kärlek till FW pre-heresy modeller och som många andra beslutat att göra en CSM lista baserat på FW modellerna.

Listan kommer vara pre-heresy Deathguards och färgschema därefter.

Jag kommer vara lite restriktiv eftersom jag är bunden (enligt mig själv) att bara inkludera grejer ur CSM codex som är pre-heresy, dvs inga obbar, demonprinsar, sorc och allt sånt nytt. Blir en Legion lista på 1750p

Listan kommer ha mycket infanteri i form av Havocs, CSM, Terminators. Enda tillåtna fordon blir dreads och sedan går jag ifrån fluffet för att ha med Jetbikes (count as bikes) för att de är så coola, och ger en mera pre-heresy känsla av armén.

DG är kända att ha mycket infanteri och väldigt lite till inga tanks, och de hade heller inga dedikerade assault trupper eller
tactical.
Senast redigerad av 2 Stefan-RT, redigerad totalt 6 gång.

Stefan-RT

Re: Jag vill också bygga pre-heresy!

Inlägg av Stefan-RT »

Imperial jetbikes. Javelin class
Bilagor
IMG_0472.JPG
IMG_0472.JPG (150.84 KiB) Visad 2761 gånger

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Byggandet startar
Bilagor
IMG_0476.JPG
IMG_0476.JPG (129.69 KiB) Visad 2758 gånger
IMG_0475.JPG
IMG_0475.JPG (113.31 KiB) Visad 2758 gånger

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

1 Havoc klar av 15.
Bilagor
IMG_0480.JPG
IMG_0480.JPG (115.93 KiB) Visad 2753 gånger
IMG_0479.JPG
IMG_0479.JPG (132.09 KiB) Visad 2753 gånger

daskad

Inlägg av daskad »

Jag skulle nog rekommendera att måla backpack:et grönt, då det ser väldigt ensidigt ut just nu, sen hade de väl gröna backpacks också? ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

COOLT !

Tror just "bannet" kring inga tanks var något ur gamla codexet.

I striderna kring Istvan leder ju själv Mortarion DG anfall, uppbackad av massiva tanks (läs superheavies) när de fyra legionerna skall "rensa" sina egna led innan de går vidare i planen så att säga.

Från "Betrayal" FW Horus Heresy book one s54:

"In defiance of the hurricane and the darkness, the Death Guard marched forth in ordered ranks, and with them the Legion's behemoths of war - Spartan heavy assault transports and Fellblade and Typhon super heavy tanks - and began their systematic and relentless attack with the Reaper-Primarch marching slowly at their head, counting the slain."

Så massa små tanks nej - bigboys go ahead !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Försök till weathering, får fila lite på tekniken, men typ sådär kommer det bli,
sedan blir det symbolen XIV på ena sidan axeln, och Legions märket på andra. Här funderar jag på skaffa transfers för snabbt och schysst resultat.
Bilagor
IMG_0485.JPG
IMG_0485.JPG (115.88 KiB) Visad 2749 gånger
IMG_0483.JPG
IMG_0483.JPG (111.1 KiB) Visad 2749 gånger

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

daskad skrev:Jag skulle nog rekommendera att måla backpack:et grönt, då det ser väldigt ensidigt ut just nu, sen hade de väl gröna backpacks också? ;)
Jag vet faktiskt inte, har sett väldigt få bilder på DG, men jag tycker nog lite som du, gröna BP eller kanske ngt grönt på vapnet. Jag får testa =)

Jetbiken kommer ha mera grönt på sig. Just nu ligger resten av biksen i diskmedelbad :D

daskad

Inlägg av daskad »

En pre-heresy Death Guard armé som jag gillar: http://www.belloflostsouls.net/2010/09/ ... art-1.html :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Mmm den killen har gjort gröna BP och grön trim på axlarna istället. Får se.

Skriv svar