Stefans Pre-Heresy Death guard
Stefans Pre-Heresy Death guard
Inledning
Även jag har dött lite av kärlek till FW pre-heresy modeller och som många andra beslutat att göra en CSM lista baserat på FW modellerna.
Listan kommer vara pre-heresy Deathguards och färgschema därefter.
Jag kommer vara lite restriktiv eftersom jag är bunden (enligt mig själv) att bara inkludera grejer ur CSM codex som är pre-heresy, dvs inga obbar, demonprinsar, sorc och allt sånt nytt. Blir en Legion lista på 1750p
Listan kommer ha mycket infanteri i form av Havocs, CSM, Terminators. Enda tillåtna fordon blir dreads och sedan går jag ifrån fluffet för att ha med Jetbikes (count as bikes) för att de är så coola, och ger en mera pre-heresy känsla av armén.
DG är kända att ha mycket infanteri och väldigt lite till inga tanks, och de hade heller inga dedikerade assault trupper eller
tactical.
Även jag har dött lite av kärlek till FW pre-heresy modeller och som många andra beslutat att göra en CSM lista baserat på FW modellerna.
Listan kommer vara pre-heresy Deathguards och färgschema därefter.
Jag kommer vara lite restriktiv eftersom jag är bunden (enligt mig själv) att bara inkludera grejer ur CSM codex som är pre-heresy, dvs inga obbar, demonprinsar, sorc och allt sånt nytt. Blir en Legion lista på 1750p
Listan kommer ha mycket infanteri i form av Havocs, CSM, Terminators. Enda tillåtna fordon blir dreads och sedan går jag ifrån fluffet för att ha med Jetbikes (count as bikes) för att de är så coola, och ger en mera pre-heresy känsla av armén.
DG är kända att ha mycket infanteri och väldigt lite till inga tanks, och de hade heller inga dedikerade assault trupper eller
tactical.
Senast redigerad av 2 Stefan-RT, redigerad totalt 6 gång.
Re: Jag vill också bygga pre-heresy!
Imperial jetbikes. Javelin class
- Bilagor
-
- IMG_0472.JPG (150.84 KiB) Visad 2766 gånger
Byggandet startar
- Bilagor
-
- IMG_0476.JPG (129.69 KiB) Visad 2763 gånger
-
- IMG_0475.JPG (113.31 KiB) Visad 2763 gånger
1 Havoc klar av 15.
- Bilagor
-
- IMG_0480.JPG (115.93 KiB) Visad 2758 gånger
-
- IMG_0479.JPG (132.09 KiB) Visad 2758 gånger
Jag skulle nog rekommendera att måla backpack:et grönt, då det ser väldigt ensidigt ut just nu, sen hade de väl gröna backpacks också? 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
COOLT !
Tror just "bannet" kring inga tanks var något ur gamla codexet.
I striderna kring Istvan leder ju själv Mortarion DG anfall, uppbackad av massiva tanks (läs superheavies) när de fyra legionerna skall "rensa" sina egna led innan de går vidare i planen så att säga.
Från "Betrayal" FW Horus Heresy book one s54:
"In defiance of the hurricane and the darkness, the Death Guard marched forth in ordered ranks, and with them the Legion's behemoths of war - Spartan heavy assault transports and Fellblade and Typhon super heavy tanks - and began their systematic and relentless attack with the Reaper-Primarch marching slowly at their head, counting the slain."
Så massa små tanks nej - bigboys go ahead !
Tror just "bannet" kring inga tanks var något ur gamla codexet.
I striderna kring Istvan leder ju själv Mortarion DG anfall, uppbackad av massiva tanks (läs superheavies) när de fyra legionerna skall "rensa" sina egna led innan de går vidare i planen så att säga.
Från "Betrayal" FW Horus Heresy book one s54:
"In defiance of the hurricane and the darkness, the Death Guard marched forth in ordered ranks, and with them the Legion's behemoths of war - Spartan heavy assault transports and Fellblade and Typhon super heavy tanks - and began their systematic and relentless attack with the Reaper-Primarch marching slowly at their head, counting the slain."
Så massa små tanks nej - bigboys go ahead !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Försök till weathering, får fila lite på tekniken, men typ sådär kommer det bli,
sedan blir det symbolen XIV på ena sidan axeln, och Legions märket på andra. Här funderar jag på skaffa transfers för snabbt och schysst resultat.
sedan blir det symbolen XIV på ena sidan axeln, och Legions märket på andra. Här funderar jag på skaffa transfers för snabbt och schysst resultat.
- Bilagor
-
- IMG_0485.JPG (115.88 KiB) Visad 2754 gånger
-
- IMG_0483.JPG (111.1 KiB) Visad 2754 gånger
Jag vet faktiskt inte, har sett väldigt få bilder på DG, men jag tycker nog lite som du, gröna BP eller kanske ngt grönt på vapnet. Jag får testa =)daskad skrev:Jag skulle nog rekommendera att måla backpack:et grönt, då det ser väldigt ensidigt ut just nu, sen hade de väl gröna backpacks också?
Jetbiken kommer ha mera grönt på sig. Just nu ligger resten av biksen i diskmedelbad
En pre-heresy Death Guard armé som jag gillar: http://www.belloflostsouls.net/2010/09/ ... art-1.html 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Mmm den killen har gjort gröna BP och grön trim på axlarna istället. Får se.