Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
Schmii

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av Schmii »

Vet inte riktigt hur du menar för fiende ambassadör kommer genom default vara mellan 25-30" ifrån dig.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

@Jeppa

Det är deploy som DoW, men utan att man får ställa ut gubbar innan första rundan.
Alla går in från kanten.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Han som börjar kanske inte får poängen i första rundan, men han kommer alltid att vara steget före, dvs mellan 7" och 24" längre in på plan.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

om den som börjar har bikes eller fast bilar och den andra spelaren inte har det så autovinner spelare 1.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Schmii

Inlägg av Schmii »

Uppdaterat igen (just for you Nefrums ^^)

Nu är dom per default minst 34" ifrån.
Bilagor
Warpstorm 3 missions updated 1.2.doc
(24 KiB) Nerladdad 106 gånger

Land_Raider

Inlägg av Land_Raider »

Älskar när Jeppa tänker till så att man själv slipper göra det och sätta sig in i det hela :D
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Bra at ni reder ut missions-frågorna. Jag fokuserar på viktigare saker, som att bestämma vad jag ska använda som ambassadör. Här kommer han i egen hög person:

BildBild

- Take me to ya boss!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Schmii

Inlägg av Schmii »

Ett mycket fint exemplar!

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

haha :D Awsome!
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

egge

Inlägg av egge »

Har nu testat första uppdraget och det är som de flesta säger, väldigt avgörande vem som får första rundan.

Jag föreslår följande:

Vanlig DOW uppställning. Varje spelares ambassadör placeras 15" från mitten av sin egna bordskant. De kan inte röras eller flyttas på förrän runda 3. I början utav varje spelares runda flyttas hans ambassadör 2t6" (inte bådas) om den inte finns i en enhet (ambassadören kommer alltid att scattra 2T6" i sin runda 3). Man kan inte assaulta ambasasdören förrän runda 3. Ingen enhet får hålla ambassadören för att den skall kunna chargas ihjäl. Den modell i en enhet (ej independent characters eller fordon) som rör vid sin ambassadör i sin movementphase eller shooting phase (med springande) plockar "på sig" ambassadören. Den modellen som bär ambassadören blir ingen speciell modell (för wounds allokering eller liknande) och om den tas bort som förlust så flyttas ambassadören över till närmsta modell i samma enhet. När sista modellen dör så hamnar ambassadören där den sista modellen i enheten plockades bort och scattrar i början av sin movementphase tills en enhet har tagit ambassadören igen.

En ambassadör får aldrig hamna inom 12" från sin egna bordskant. Denne kan transporteras i fordon men tar upp en plats.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar