Gonka Koff skrev:Underbart initiativ! Jag kommer gilla att spela efter den är mallen! (har blivit lite trött på RT-mallen på senaste tiden).
Får man komma med kommentarer?
- i sådant fall:
*Chaos Marines: Känns lite hårt att ge dom minus för både lash och Obbespam, ge istället bara minus för lash. Obbar utan Lash är inte så farligt. Lash utan obbar är inte heller så läskigt.
*Space Wolves: Den (i mina ögon) hårdaste builden i spelet ger inget minus alls; 3 st 2+ save lords på TWC i en enhet fenrisian wolves, uppbackad av 18 long fangs, samt ett gäng grey hunters i rhinos + plus en rune priest.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig ett minus för 10+ long fangs ML samt ett minus för 2+ lords på TWC.
*Imperial Guard: Lite problem att de flesta andra arméers standard-hård-build ger minus 1, medan IG:s standard-hård-build ger minus 3. Kanske släppa minuset på battle psykers? (Jag har mött PBS med mina SM ungefär 15 gånger, och endast EN enda gång har dom gjort något vettigt - alla andra gånger hade det varit mycket läskigare med melta/plasma veterans i den där chimeran.)
Kuriosa: I topp-16 på Adepticon var snittet i "LBK-komp" 0,7. Jag hade -1 pga fordonen (mitt 7:e var en drop pod - skall dom räknas?)
Tackar!
Tycker CSM ligger bra sålänge.
Ska se över SW. Kanske kan ha något i stil med:
1 two or more of the following: Lord on thunder wolf mount, Wolfguard battle leader on thunder wolf mount and Thunderwolf cavalry
Longfangs blir svårt att sparka in om man inte ska ta bort minuset för bilar på SW. Att kicka ut Logan känns inte rimligt.
IG tycker jag har rimliga minus. Att en IG-lista som uppfyllar alla penaltykriterier skall ha maxminus tycker jag är givet, äckligare armé än så kan man inte få i det här spelet.
Man ska nog lägga till (disregarding Drop pods) eller något liknande när man räknar bilar till alla SM.