LBK-mallen

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
theWatchman

Re: LBK-mallen

Inlägg av theWatchman »

egge skrev:Helt klart kul med variation i komp-upplägg. Min lista får inga avdrag. Doom of malantai brukar väl ändå inte användas? Så bra är den ju inte. Då skulle jag nog hellre se ett minus för dubbla tervigoner.
Du har inte spelat mot Daniel hör jag :D

Nids är lite svåra, skulle vilja få in penalty för typ 50+ stealers oxå. Svårt o välja vad som ska in.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Doom of Malantai är skit.
Sätt ett minus på 20+ Stealers istället :P

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Sjuk bra idé tycker också att rt mallen blir mindre och mindre användbar då de nya codexarn är soppas balanserade. Hoppas denna idén blir standard på svenska turneringar
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Underbart initiativ! Jag kommer gilla att spela efter den är mallen! (har blivit lite trött på RT-mallen på senaste tiden).

Får man komma med kommentarer?
- i sådant fall:
*Chaos Marines: Känns lite hårt att ge dom minus för både lash och Obbespam, ge istället bara minus för lash. Obbar utan Lash är inte så farligt. Lash utan obbar är inte heller så läskigt.

*Space Wolves: Den (i mina ögon) hårdaste builden i spelet ger inget minus alls; 3 st 2+ save lords på TWC i en enhet fenrisian wolves, uppbackad av 18 long fangs, samt ett gäng grey hunters i rhinos + plus en rune priest.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig ett minus för 10+ long fangs ML samt ett minus för 2+ lords på TWC.

*Imperial Guard: Lite problem att de flesta andra arméers standard-hård-build ger minus 1, medan IG:s standard-hård-build ger minus 3. Kanske släppa minuset på battle psykers? (Jag har mött PBS med mina SM ungefär 15 gånger, och endast EN enda gång har dom gjort något vettigt - alla andra gånger hade det varit mycket läskigare med melta/plasma veterans i den där chimeran.)

Kuriosa: I topp-16 på Adepticon var snittet i "LBK-komp" 0,7. Jag hade -1 pga fordonen (mitt 7:e var en drop pod - skall dom räknas?)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

BT kan nog få slippa lite straff. Att likställa EC:ns bra vow med Mephiston vet jag inte om jag skulle hålla med om. Och när ingen annan får minus för termos+LR så ska det inte heller ge minus bara för att man har FC. Eventuellt 1 om man har alltihop dock...

Typhoons borde räknas in på fordon på något sätt, en mech-armé med massa typhoons är väldigt bra.

Sen håller jag med om att det är onödigt att straffa både lash och obbar. Däremot tycker jag straffen på IG är helt rimliga...

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Skulliz skrev:Doom of Malantai är skit.
Sätt ett minus på 20+ Stealers istället :P
Kan nog bli på stealers + tervigon. Ska nog låta Daniel fälla avgörande där, han är nog den mest kompetänta att bedömma det.

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

mkt bra initiativ och ett klart steg i rätt riktning för turneringsspelande

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Gonka Koff skrev:Underbart initiativ! Jag kommer gilla att spela efter den är mallen! (har blivit lite trött på RT-mallen på senaste tiden).

Får man komma med kommentarer?
- i sådant fall:
*Chaos Marines: Känns lite hårt att ge dom minus för både lash och Obbespam, ge istället bara minus för lash. Obbar utan Lash är inte så farligt. Lash utan obbar är inte heller så läskigt.

*Space Wolves: Den (i mina ögon) hårdaste builden i spelet ger inget minus alls; 3 st 2+ save lords på TWC i en enhet fenrisian wolves, uppbackad av 18 long fangs, samt ett gäng grey hunters i rhinos + plus en rune priest.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig ett minus för 10+ long fangs ML samt ett minus för 2+ lords på TWC.

*Imperial Guard: Lite problem att de flesta andra arméers standard-hård-build ger minus 1, medan IG:s standard-hård-build ger minus 3. Kanske släppa minuset på battle psykers? (Jag har mött PBS med mina SM ungefär 15 gånger, och endast EN enda gång har dom gjort något vettigt - alla andra gånger hade det varit mycket läskigare med melta/plasma veterans i den där chimeran.)

Kuriosa: I topp-16 på Adepticon var snittet i "LBK-komp" 0,7. Jag hade -1 pga fordonen (mitt 7:e var en drop pod - skall dom räknas?)
Tackar!
Tycker CSM ligger bra sålänge.

Ska se över SW. Kanske kan ha något i stil med:
1 two or more of the following: Lord on thunder wolf mount, Wolfguard battle leader on thunder wolf mount and Thunderwolf cavalry
Longfangs blir svårt att sparka in om man inte ska ta bort minuset för bilar på SW. Att kicka ut Logan känns inte rimligt.

IG tycker jag har rimliga minus. Att en IG-lista som uppfyllar alla penaltykriterier skall ha maxminus tycker jag är givet, äckligare armé än så kan man inte få i det här spelet.

Man ska nog lägga till (disregarding Drop pods) eller något liknande när man räknar bilar till alla SM.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Jocke Rapp skrev:BT kan nog få slippa lite straff. Att likställa EC:ns bra vow med Mephiston vet jag inte om jag skulle hålla med om. Och när ingen annan får minus för termos+LR så ska det inte heller ge minus bara för att man har FC. Eventuellt 1 om man har alltihop dock...

Typhoons borde räknas in på fordon på något sätt, en mech-armé med massa typhoons är väldigt bra.

Sen håller jag med om att det är onödigt att straffa både lash och obbar. Däremot tycker jag straffen på IG är helt rimliga...
Hmm... som du sa kanske man kan slå ihop accept any... med termosar. Typ:
1 Accept any.. + Assault terminators with furious charge + land raider

Typhooner är ett problem, pss som man skall räkna bort Pods kanske man borde räkna in varje enhet med speeders med minst en typhooner som en bil.

daskad

Inlägg av daskad »

om man får ge förslag tycker jag att man ska minska antalet tillåtna vehicles i grey knights utan att få minus. ta det /6 eller 5 istället. eller helt enkelt byta ut den då många inte spammar vehicles som det ser ut just nu.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Låst