LBK-mallen
Re: LBK-mallen
jag tycker longfangs är bättre än logan men det är min personliga åsikt. Han har bara fixed 4+ och inte 3+ vilket gör honom rätt mycket lättare att döda.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Han har framförallt bara 3 wounds jämför med många andra hårda karaktärer.cadelin skrev:jag tycker longfangs är bättre än logan men det är min personliga åsikt. Han har bara fixed 4+ och inte 3+ vilket gör honom rätt mycket lättare att döda.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- theWatchman
Absolut! så är det, dock är inte det enda fräsiga med Logan att han är en av spelets hårdaste karaktärer i närstrid (det är han faktiskt) han ger även en jävla massa bonus till armén som helhet. Mest tänker jag på hans specialförmåga som han väljer varje runda, +1 attack, WG som troops och majesty.DHettNeck skrev:Han har framförallt bara 3 wounds jämför med många andra hårda karaktärer.cadelin skrev:jag tycker longfangs är bättre än logan men det är min personliga åsikt. Han har bara fixed 4+ och inte 3+ vilket gör honom rätt mycket lättare att döda.
Jag är jäkligt kluven.... Logan eller Longs fangs...
Logan or XX Longfangs ger -1 Men ni kanske vill hålla ner antalet entrys.
- theWatchman
Ja det är ju så.LillePer skrev:Logan or XX Longfangs ger -1 Men ni kanske vill hålla ner antalet entrys.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Det ser riktigt trevligt ut nu. Jag funderar lite på BA-prästen dock. Är han verkligen så tuff så att en enda präst (och avsett resten av listan) förtjänar en prick? Jag skulle ju inte själv säga att en präst är lika bra som en enhet mongonobs eller abaddon i en land raider. Två präster däremot...!
- theWatchman
Det är just det att prästen är BAs största nobrainer som gör att han direkt får en prick. Dessutom är första prästen den bästa prästen.Jocke Rapp skrev:Det ser riktigt trevligt ut nu. Jag funderar lite på BA-prästen dock. Är han verkligen så tuff så att en enda präst (och avsett resten av listan) förtjänar en prick? Jag skulle ju inte själv säga att en präst är lika bra som en enhet mongonobs eller abaddon i en land raider. Två präster däremot...!
Kanske "first priest in vehicle or second priest with Jumppack(if no stormraven in army)"
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag håller inte med om det sätter att tänka. Det finns mängder av saker i olika codexar som är nobrainer, men man ska inte ge minus för något bara för det. Däremot ska man pricka sådant som är väldigt bra. Och en prick för en armé är värd lika mycket som en prick i en annan armé och ska därför kunna jämföras, men jag tycker prästen är den mest tveksamma pricken av alla listor och absolut inte jämförbar med andra saker som listas. Men vafan vet jag. 
- theWatchman
Kanske kan köra typ:Jocke Rapp skrev:Jag håller inte med om det sätter att tänka. Det finns mängder av saker i olika codexar som är nobrainer, men man ska inte ge minus för något bara för det. Däremot ska man pricka sådant som är väldigt bra. Och en prick för en armé är värd lika mycket som en prick i en annan armé och ska därför kunna jämföras, men jag tycker prästen är den mest tveksamma pricken av alla listor och absolut inte jämförbar med andra saker som listas. Men vafan vet jag.
1 Präst + one or more of the following: Terminators, Assault terminators, Land raider (any type), kanske något mer ostigt som jag inte kommer på nu.