LBK-mallen

Moderatorer: Pärssi, Lillen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re: LBK-mallen

Inlägg av cadelin »

jag tycker longfangs är bättre än logan men det är min personliga åsikt. Han har bara fixed 4+ och inte 3+ vilket gör honom rätt mycket lättare att döda.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

cadelin skrev:jag tycker longfangs är bättre än logan men det är min personliga åsikt. Han har bara fixed 4+ och inte 3+ vilket gör honom rätt mycket lättare att döda.
Han har framförallt bara 3 wounds jämför med många andra hårda karaktärer.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

DHettNeck skrev:
cadelin skrev:jag tycker longfangs är bättre än logan men det är min personliga åsikt. Han har bara fixed 4+ och inte 3+ vilket gör honom rätt mycket lättare att döda.
Han har framförallt bara 3 wounds jämför med många andra hårda karaktärer.
Absolut! så är det, dock är inte det enda fräsiga med Logan att han är en av spelets hårdaste karaktärer i närstrid (det är han faktiskt) han ger även en jävla massa bonus till armén som helhet. Mest tänker jag på hans specialförmåga som han väljer varje runda, +1 attack, WG som troops och majesty.

Jag är jäkligt kluven.... Logan eller Longs fangs...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Logan or XX Longfangs ger -1 Men ni kanske vill hålla ner antalet entrys.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

LillePer skrev:Logan or XX Longfangs ger -1 Men ni kanske vill hålla ner antalet entrys.
Ja det är ju så.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Det ser riktigt trevligt ut nu. Jag funderar lite på BA-prästen dock. Är han verkligen så tuff så att en enda präst (och avsett resten av listan) förtjänar en prick? Jag skulle ju inte själv säga att en präst är lika bra som en enhet mongonobs eller abaddon i en land raider. Två präster däremot...!

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Jocke Rapp skrev:Det ser riktigt trevligt ut nu. Jag funderar lite på BA-prästen dock. Är han verkligen så tuff så att en enda präst (och avsett resten av listan) förtjänar en prick? Jag skulle ju inte själv säga att en präst är lika bra som en enhet mongonobs eller abaddon i en land raider. Två präster däremot...!
Det är just det att prästen är BAs största nobrainer som gör att han direkt får en prick. Dessutom är första prästen den bästa prästen.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Kanske "first priest in vehicle or second priest with Jumppack(if no stormraven in army)"

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag håller inte med om det sätter att tänka. Det finns mängder av saker i olika codexar som är nobrainer, men man ska inte ge minus för något bara för det. Däremot ska man pricka sådant som är väldigt bra. Och en prick för en armé är värd lika mycket som en prick i en annan armé och ska därför kunna jämföras, men jag tycker prästen är den mest tveksamma pricken av alla listor och absolut inte jämförbar med andra saker som listas. Men vafan vet jag. :)

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Jocke Rapp skrev:Jag håller inte med om det sätter att tänka. Det finns mängder av saker i olika codexar som är nobrainer, men man ska inte ge minus för något bara för det. Däremot ska man pricka sådant som är väldigt bra. Och en prick för en armé är värd lika mycket som en prick i en annan armé och ska därför kunna jämföras, men jag tycker prästen är den mest tveksamma pricken av alla listor och absolut inte jämförbar med andra saker som listas. Men vafan vet jag. :)
Kanske kan köra typ:
1 Präst + one or more of the following: Terminators, Assault terminators, Land raider (any type), kanske något mer ostigt som jag inte kommer på nu.

Låst