Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
daskad

Re: Khorne Demons

Inlägg av daskad »

har 2 förslag, kanske inget av dem som är optimalt.

1. Måla en horde av letters/crushers
2. Måla en enda stor Crusher / Letter / Daemon Prince / HQ

Vet inte vilket som blir snyggast, vet inte om något av dem blir snyggt nog :P En horde kan nog bli lite kladdigt kanske?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

BoBo skrev:Hej
Målar blood letters för halvfulla muggar.....Dock så sitter jag och funderar på vad jag ska måla på mitt baner(icon) till mina cruchers! Min orginalidé var att försöka göra en detaljerad freehands målning med ett omvänt greyknights motiv (dvs en letter som står ovanför en dödad greyknight) men iom att jag ska köra armén till fantasy nu så passar det ju inte så bra in!
Jag skulle vara mycket tacksam till förslag och idéer på vad som skulle passa (både till 40k o WFB då)
/Peder
Du skulle kunna måla det du föreslog fast med en riddare istället för en grey knight. Ge honom någon form av skimrande svärd som kan vara antingen magiskt eller ett force/powerweapon. Sätt dit lite dubbelörnar som antingen kan vara en Aquilla eller symbolen för någon bretonnisk adelsfamilj. Eller crux terminatus som faktiskt används av som symbol av The Empire i fantasy. I 40K så är det då inte faktiskt en Space marine han besegrar utan något mer symboliskt. Det finns ju en hel del imperieflaggor som inte visar faktiska space marines som slåss mot t.ex. tyranider, utan riddare som besegrar monster. (Eller det kanske bara är jag som målar så?)

Eller en ängel i rustning. Änglar finns ju inte rent faktiskt i någon av universumen, men de används som symboler i båda.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Mortarion skrev:
BoBo skrev:Hej
Målar blood letters för halvfulla muggar.....Dock så sitter jag och funderar på vad jag ska måla på mitt baner(icon) till mina cruchers! Min orginalidé var att försöka göra en detaljerad freehands målning med ett omvänt greyknights motiv (dvs en letter som står ovanför en dödad greyknight) men iom att jag ska köra armén till fantasy nu så passar det ju inte så bra in!
Jag skulle vara mycket tacksam till förslag och idéer på vad som skulle passa (både till 40k o WFB då)
/Peder
Du skulle kunna måla det du föreslog fast med en riddare istället för en grey knight. Ge honom någon form av skimrande svärd som kan vara antingen magiskt eller ett force/powerweapon. Sätt dit lite dubbelörnar som antingen kan vara en Aquilla eller symbolen för någon bretonnisk adelsfamilj. Eller crux terminatus som faktiskt används av som symbol av The Empire i fantasy. I 40K så är det då inte faktiskt en Space marine han besegrar utan något mer symboliskt. Det finns ju en hel del imperieflaggor som inte visar faktiska space marines som slåss mot t.ex. tyranider, utan riddare som besegrar monster. (Eller det kanske bara är jag som målar så?)

Eller en ängel i rustning. Änglar finns ju inte rent faktiskt i någon av universumen, men de används som symboler i båda.
Detta är verkligen en jättebra idé!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Tur att jag tittade på sista sidan i tråden istället för att råka svara samma.

Riddare på marken funkar ju fint till bägge spel.

I agree!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Det finns ju en hel del som är samma i båda världarna:
Eld, blod, dödskallar, tänder...många tänder! ;)

Vad sägs om en Khorne symbol mot en bakgrund av eld? Och i själva symbolen är det massa dödskallar.

BoBo

Inlägg av BoBo »

Hmm Många bra idéer, tackar!
Ska försöka skissa lite nu till helgen o se vad som kan fungera! Initialt känns Johans förslag med en ängel ganska lockande......död ängel då dvs ! Då kanske man kan få till en fin kontrast mellan ljusa vit-blå färger på ängeln och röda-gula färger på demonen!
Bild kommer så fort jag fått fram nått att visa!
/Peder

BoBo

Inlägg av BoBo »

Hej
Nytt jobb, Diablo 3 och väntan på edition 6 sätter käppar i hjulet för målning o pyssel! Alla nya Necron sakerna får ju en att tappa tråden med tyvärr.
Dock har jag målat lite på banéret som jag tänkte visa. Jag började gör demon vs ängel och bildne som så blev väll hyfsat ok dock så passade den inte alls in på en demon i mitt tycke så den fick målas över.........denna gången testade jag ett lite mer klassiskt stuk med skallar o khorne symbol precis som MITTZ föreslog! Den är som sagt inte riktigt klar ännu (vill ha den lite rödare bla) men men!
Bild
Vad tycks? Jag tycker själv det kan bli bra!
/Peder

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ser riktigt bra ut
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Håller med imp.

Och håller med om att rödare är bättre.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Den blir riktigt snygg. Lite mörkare röd bara så kommer den att bli ännu bättre.

Skriv svar