VI

Har du hört det senaste från GW?
Rasmus

Re: VI

Inlägg av Rasmus »

Blom skrev:Dem tidiga rykterna om att det lättare att träffa saker som stått still och svårare att träffa saker som rört sig fort/långt är det kvar?
Kan du specificera? Vehicles, shooting?

En liten edit: Det enda som ändrats är egentligen att fast skimmers nu har specialregeln Jink. 5+ Cover om den överhuvudtaget rör sig, 4+ om den turboboostar. Yes, Dark Eldar kan glatt lägga poängen från flickerfield på något annat.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Vet inte om det tagits upp tidigare. Men en intressant nyhet är att det räcker att man har kvar 25% av sin enhet för att få göra en regroup. Fiender inom 6" verkar inte förhindra regroup längre, inte vad jag hittat iaf.

egge

Inlägg av egge »

Får man välja i vilken ordning man flyttar modellerna som kommer in i bas till bas? Kan man täcka för sina modeller eller måste man ställa sin power fist längst fram om det innebär att en extra modell kommer kunna komma i bas till bas?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

egge skrev:Får man välja i vilken ordning man flyttar modellerna som kommer in i bas till bas? Kan man täcka för sina modeller eller måste man ställa sin power fist längst fram om det innebär att en extra modell kommer kunna komma i bas till bas?
Vet inte riktigt. Hur som kommer detta bli mygelfasen nr.1 :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Finns det nån errata eller liknande som ger vissa enheter skyfireregeln (att man får skjuta på flyers med vanligt bs)?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

egge

Inlägg av egge »

DHettNeck skrev:
egge skrev:Får man välja i vilken ordning man flyttar modellerna som kommer in i bas till bas? Kan man täcka för sina modeller eller måste man ställa sin power fist längst fram om det innebär att en extra modell kommer kunna komma i bas till bas?
Jag får arbeta hårt på en ny version utav Egge-charges!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

egge skrev:
DHettNeck skrev:
Jag får arbeta hårt på en ny version utav Egge-charges!
Fast nu blir det egge-piles ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Joakim

Inlägg av Joakim »

Egge-piles... får bli en Egge-Pile på Summerfight istället! Skall bli roligt att se vad 6th gör med spelet och hoppas på att vi kan få tillbaka lite mer av "casual"-spelkänslan som det fanns för 8 år sedan!

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Någon som har koll på hur stealth funkar numera?

egge

Inlägg av egge »

Mr_riot skrev:Någon som har koll på hur stealth funkar numera?
Figurer med den regeln stealthar.

Skriv svar