VI

Har du hört det senaste från GW?
egge

Re: VI

Inlägg av egge »

Boggalogg skrev:Ang Egges fråga om att "blocka" sig själv i assault står det i i andra stycket längst upp på sidan 21 "Charging units must attempt to engage as many opposing models in the enemy unit as possible with as many of their own as possible - no holding back or avoiding terrain!"

Känns inte som några oklarheter alls faktiskt...
Fast det är charging. Jag tänker på pile in.

Är man engaged om man är inom 2"?

Att dem inte fattar! Om de vill ha närstrid till att ge skytte arméer så mycket fördelar som möjilgt så behöver de bara köra punktlistan och säga att man måste flytta dem i ordningen närmst först och sedan näst närmst o s v.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

tue

Inlägg av tue »

Yupp dock är det frivilligt at slå look out sir, så man behöver inte slå det

daskad

Inlägg av daskad »

Gäller närmsta target fortfarande när man skjuter blasts eller är det de som är under blasten?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Dom första två timmarna med regelboken igår tyckte jag inte om den. Men efter hand så börjar jag faktiskt gilla den.

Mycket nytt för mina BA, Stormraven kommer bli betydligt svårare att träffa. Death Company kommer att bli riktigt hårda. JP har några trevliga fördelar.

Boken växer faktiskt destomer jag läser. Prata med min SW vän han säger samma sak. Känns som spelet kommer att gå fortare när väl reglerna satt sig där uppe

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Kan man multi assulta?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Ja, men utan +1A
Senast redigerad av 1 speedfreek, redigerad totalt 29 gånger.

Mutt

Inlägg av Mutt »

speedfreek skrev:Ja, men utan +1A
... utan furious assault.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Nästan rätt..

/en som inte får spela 6th förrän augusti.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Båda ni hade rätt ;)
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

SnuffyN skrev:Dom första två timmarna med regelboken igår tyckte jag inte om den. Men efter hand så börjar jag faktiskt gilla den.

Mycket nytt för mina BA, Stormraven kommer bli betydligt svårare att träffa. Death Company kommer att bli riktigt hårda. JP har några trevliga fördelar.

Boken växer faktiskt destomer jag läser. Prata med min SW vän han säger samma sak. Känns som spelet kommer att gå fortare när väl reglerna satt sig där uppe
Nu har ju inte jag läst regelboken, men jag tycker det verkar som om BA fick en rejäl nerf. Inget plus till initiativ från FC via prästerna, sämre FnP. Kan bara ha halva armén i reserv (DoA någon?). JP som inte går att leta på. Snapfire från enhter som blir chargade etc etc

Skriv svar