Nu har jag inte regelboken på jobbet (fast jag har haftLillen skrev:Hur funkat challange mot chariots?
Blir det så att i och med att man inte kan accepta att man inte får slå tillbaka alls?
Eller hur funkar det?
Regelfrågor 6e
- Lottomannen
Re: Regelfrågor 6e
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
- speedfreek
Man får ju inte göra en assault ur reserv längre...Argos skrev:Hur tolkar folk att demoner till CSM funkar? Gäller fortfarande undantaget att dom får assaulta när dom deepar, eller har det ändrats på nåt sätt med sjätte?
Regelfrågor 6e
Sant... Men mer specifik regel>mindre specifik. Dvs codex>regelbok eftersom det är ett undantag? (nej gör det inte till en knastråd till)
-
Land_Raider
Hur sett att det varit uppe lite överallt på hemsidor, men hur tolkar ni Vindicare assasins dödliga skott? Får man lockout sir på det? .
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"
Problemet är väl att man i olika fall kan gå med sina gubbar i en sådan ordning att man ställer sig i vägen för sina egna gubbar för att slippa att diffa. Du behöver bara ta ett diff-test om du verkligen behöver gå i terräng, inte om du eventuellt behöver.
Alexander Merinen
skjuter du på en karatär så borde man väl få look out sir men vanliga gubbs får ju inte ta det.Land_Raider skrev:Hur sett att det varit uppe lite överallt på hemsidor, men hur tolkar ni Vindicare assasins dödliga skott? Får man lockout sir på det? .
Har inte Vindicare assassin texten här på jobbet, men nya reglerna för look out sir hänvisar enkelt till "om ett wound från skytte blir allokerat till en karaktär får han göra look out sir förutsatt att han har en friendly model inom 6" från samma enhet".Land_Raider skrev:Hur sett att det varit uppe lite överallt på hemsidor, men hur tolkar ni Vindicare assasins dödliga skott? Får man lockout sir på det? .
Kort svar: Ja
Angående Daemons till CSM, så måste de ju få assaulta efter att ha deepat, eftersom de har en specialregel som säger att de får det. Precis som att Vanguard veterans får assaulta efter att de har deepat.
Var ser du det? Det enda jag hittar är att om du måste gå genom terräng slå tar du testet på 3d6. Och om terrängen är precis 12" bort så är det ju inte alls säkert att du måste gå genom terrängen. Det är till och med väldigt osannolikt att du behöver gå genom terräng om du inte vill (beroende på hur du flyttar modeller).Vad jag läste så var charges ganska tydliga, om du innan en charge står med alla gubbar i det öppna och en precis 12" bort fast bakom en diff-sten så måste man slå 3D6 och ta bort den högsta. Så det är om nån kan nå till BTB på 12" innan charge slaget är slaget, så måste man slå.tre tärningar. Jag tyckte det stod tydligt iaf.
Jag bumpar min fråga en gång lite snabbt då det vore bra att veta innan Summer Fajtdaskad skrev:Jag vill veta vad folk tycker om deepande Chaos Daemons till CSM ikoner? Jag anser att det går även fast wordingen på dem är bara för Terminators, Obliterators och Lesser Daemons. Men detta skrevs ju långt innan allies var påkommet och de är ju trots allt Battle Brothers
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- speedfreek
Sv: Regelfrågor 6e
Jag tycker det vore helt ok. Både fluff, coolhet och spelbalans.