6th ed boxen...
Re: 6th ed boxen...
Låter lite obalanserat till DAs fördel...personligen applicerar jag saltkaret...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
katzenjammer
Med tanke på scannsen så tror jag det stämmer, men som jag skrev på warseer så kan det ju balanseras upp av eventuell terräng också. Fast startboxarna brukar väl inte vara jämna?
Flesh is a design fault
Nej de brukar inte vara helt jämna.
Jag ställer mig bara frågande till ”Cultist”. Kommer CSM codexen släppas exakt samtidigt som startboxen?
Annars finns det ju inga GW-regler för Cultister i den nuvarande codexen.
Jag ställer mig bara frågande till ”Cultist”. Kommer CSM codexen släppas exakt samtidigt som startboxen?
Annars finns det ju inga GW-regler för Cultister i den nuvarande codexen.
Det var väl så med 8th edition boxen i FB om jag inte minns helt fel? Då släpptes Skaven samtidigt som boxen
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- speedfreek
Sv: 6th ed boxen...
Det är väl alltid med "kompletta" regler till figurerna i startboxen?
Så var det iaf med Dark Eldar, som kom någon månad efter sin startbox.
Så var det iaf med Dark Eldar, som kom någon månad efter sin startbox.
Nope. Skaven-boken släpptes i 7th ed, åtminstone ett år innan startboxen till åttonde.daskad skrev:Det var väl så med 8th edition boxen i FB om jag inte minns helt fel? Då släpptes Skaven samtidigt som boxen
Finns ett papper i lådan med regler för de olika enheterna.
Men jag tror inte det är de kompletta reglerna, med tanke på att det exempelvis inte framgår att libben i lådan har psychic powers osv.
Troligtvis för det ska vara simpelt att introduceras till spelet.
Inte heller finns det några poängsummor, vad de olika enheterna kostar.
Det dyker nog upp snart antar jag..
För övrigt måste jag säga att det mesta var ruggit snyggt (framförallt på chaossidan)!
Jag ger den nya boxen 4.5/5.
Det enda som känns lite märkligt är att det inkluderas HQ, vilket det inte gjort tidigare (förutom limited varianter).
Det är givetvis jätte bra men varför fick man så många marine-hqs?...
Men jag tror inte det är de kompletta reglerna, med tanke på att det exempelvis inte framgår att libben i lådan har psychic powers osv.
Troligtvis för det ska vara simpelt att introduceras till spelet.
Inte heller finns det några poängsummor, vad de olika enheterna kostar.
Det dyker nog upp snart antar jag..
För övrigt måste jag säga att det mesta var ruggit snyggt (framförallt på chaossidan)!
Jag ger den nya boxen 4.5/5.
Det enda som känns lite märkligt är att det inkluderas HQ, vilket det inte gjort tidigare (förutom limited varianter).
Det är givetvis jätte bra men varför fick man så många marine-hqs?...
Kom igen, senaste var det ju med både Captain och Warboss...Det enda som känns lite märkligt är att det inkluderas HQ, vilket det inte gjort tidigare (förutom limited varianter).
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Det jag tycker är lite tråkigt är att Chaos gubbarna är kittade upp till tänderna. Poäng kostnaden blir ju ca 150p för dom fem. Men det är väl några ny boxar på väg in som passar med dessa trevliga gubbar, så man kan mixa och trixa till det lite. För som det ser ut nu, så ser det helt ospelbart ut. Men jag kanske missar något?