Ska du spela under Allhelgonahelgen i år? (BSK vs Varberg)
- speedfreek
Ska du spela under Allhelgonahelgen i år? (BSK vs Varberg)
Jag tycker det vore intressant att se hur intresset är för att spela turnering under Allhelgonahelgen.
Det verkar som om det kan bli en krock mellan två arrangemang med potentiellt sett samma publik,
så det är ju intressant att veta vilket som ser ut att dra mest folk.
Det är en lagturnering utannonserad till BSK och samtidigt ryktas det om en lagturnering av föregående års arrangörer på annan ort vid samma tidpunkt.
Lagturnering i traditionell konventsmiljö eller lagturnering i specifik turneringslokal utan "övrigt konvent".
Eller kanske något helt annat?
Valet är fritt!
Det verkar som om det kan bli en krock mellan två arrangemang med potentiellt sett samma publik,
så det är ju intressant att veta vilket som ser ut att dra mest folk.
Det är en lagturnering utannonserad till BSK och samtidigt ryktas det om en lagturnering av föregående års arrangörer på annan ort vid samma tidpunkt.
Lagturnering i traditionell konventsmiljö eller lagturnering i specifik turneringslokal utan "övrigt konvent".
Eller kanske något helt annat?
Valet är fritt!
Re: Ska du spela under Allhelgonahelgen i år? (BSK vs Varber
Varberg för min del. Ett stabilt arrangemang utav en erfaren grupp turneringsarrangörer är viktigare för min än "konventskänslan". På senare tid har jag också blivit ännu mer tveksam till BSK då det framkommit att en del utav idén med BSK är att få in pengar till spelföreningen som håller i det. Viket i förlängningen betyder att det är vi som betalar för deras hobby. Jag vet inte om detta är vanligt eller inte men de turneringar och konvent jag har vart inblandad i har alltid haft som mål att inte gå med vinst utan ge allt tillbaka till konventsdeltagarna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Silversixx
Jag spelar i vilket som. Sen om mina pengar går till Armagedon (vilket jag inte tror är jättemycket pengar i slutändan) eller till TOK gör inte mig något.
-
the godfather
varberg har ju inte presenterat sitt koncept än.
lär förändra en del.
lär förändra en del.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker att det otroligt synd att det ska krocka. Jag kommer nog dock vända kappen efter vinden och åka dit "alla" andra åker. Det bästa med BSK var ju den enorma mängden folk, så jag åker nog på den största.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ungefär samma sak tycker jag.DHettNeck skrev:Jag tycker att det otroligt synd att det ska krocka. Jag kommer nog dock vända kappen efter vinden och åka dit "alla" andra åker. Det bästa med BSK var ju den enorma mängden folk, så jag åker nog på den största.
Dock kommer jag tänka på en Varbergturnering som BSK-lagturneringen.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Jag bryr mig bara om att vinna så jag åker till den me lättast motstånd =) Hehhe skämt å sido, åkr nog på den största om inte den har galen Subjektiv komp och massa knas, då åker jag på den bästa =)
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November
Med tanke på hur allt sköts utanför 40k delen av BSK så får tokarna gärna starta upp det hela på nytt under eget kommando. BSK har haft nog många chanser på sig att fixa nåt så grundläggande som vettiga lokaler, rena toaletter, ac, pipande larm, lampor, butt-polis m.m.
Speciellt om nu 40k är det som (delvis) driver deras förening är det rent skamligt vi svettats ihjäl och fått tinnitus under så många år.
(Vill bara förtydliga att det inte är eventuellt vinstintresse som stör, utan bristen på att bevaka sina intressen)
Så länge det finns lag för 4-5 matcher kör jag på Varberg.
Speciellt om nu 40k är det som (delvis) driver deras förening är det rent skamligt vi svettats ihjäl och fått tinnitus under så många år.
(Vill bara förtydliga att det inte är eventuellt vinstintresse som stör, utan bristen på att bevaka sina intressen)
Så länge det finns lag för 4-5 matcher kör jag på Varberg.
Varberg. Om det inte visar sig att det också blir en okompad tävling i att osta mest med vissa små restriktioner, för då gör jag nog något annat.
- theWatchman
Ja tänker samma som PapaD. Jag har inga större problem med lite komp bara det inte är subjektiv komp då väljer jag den andra tuneringen.