ETC supporter tråd

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Desertlord

Re: ETC supporter tråd

Inlägg av Desertlord »

Trist men det kommer ett nytt år.

Kommer nästa ETC varje 6th?
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Även fast jag inte är särskilt insatt så tycker jag nog att resultatet är helt ok i och med att laget känns lite oerfaret i ETC-sammanhang om man jämför med tidigare upplagor. Fast jag förstår ju även att det känns surt om man inte når upp till sin målsättning :(

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Bra kämpat ändå. Det är bara att spotta i näven och spara det till nästa år! Snyggt jobbat av England.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

mig veterligen var väl england ganska bra förra året, och de har väl satsat rätt hårt för att bli ännu bättre till i år så det är väl ingen jätte överraskning att de vann.

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Om ja inte minns fel var det bar BP som skiljde oss och dem i slutändan. Italien är jag däremot överraskad av. Om man ska döma av deras lag förra året så var de knappast top 3-material.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

egge

Inlägg av egge »

Jag tycker det är bra jobbat! Ryssland kom ju bra till och Polen är Polen. Italienarna har vi spelat lika många gånger med så jag tycker dem har hamnat sämre många gånger än vad de hade potential till.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Bra jobbat killar!
Bättre lycka nästa gång, då blir det ju 6th edition :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Nu till frågan på allas läppar:

Hur var Groupie situationen?

Användarvisningsbild
speedfreek

ETC supporter tråd

Inlägg av speedfreek »

helt ok faktiskt...
ImageUploadedByTapatalk1345491548.187889.jpg
ImageUploadedByTapatalk1345491548.187889.jpg (20.66 KiB) Visad 1803 gånger
ImageUploadedByTapatalk1345491573.090440.jpg
ImageUploadedByTapatalk1345491573.090440.jpg (24.25 KiB) Visad 1803 gånger

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Ja - Nu var spektaklet över.

Måste säga att jag är stolt över att vi spelade bra på alla bord! Starkt jobbat.

Analys för fortsatt ETC - det finns inte längre bara en handfull bra nationer, Ryssland fick vi i princip perfekta matchups och dom vann lite. Polen borde vi drawt och Latvia borde vi spöat, alla utom Pelle som jag tyvärr misshandla i den matchupen.

Alla ovana ETC spelare tog poäng, vilket är skönt, finns ju alltid en oro i det. Tror poäng snittet blev (kan vara något fel)

Daniel 15,3
Doktorn 14,5
David 13
Pär 11
Olof 9,7
Cadelin 9,5
PS 9,5
Rapp 8

Lärdommar för 2013 års kapten:

Svea har inte en överlägsen spelskicklighet, Ryssland, Polen, Latvia, Italien var alla duktiga, och se på resultaten, England, Tyskland, Italien i topp.
För att komma bättre nästa år måste spelförberedelsen vara större, fler matcher mot flera typer av listmotstånd. Bättre match up förberedelser. Och på plats mindre fest, det är nog många som känner sig träffade av detta, jag inkluderat, men det måste ligga på var spelares ansvar, kaptenen kan inte vara en mamma.
Vi måste även ha en bättre coach förberedelse, Henrik upplevde och säkert många av spelarna att det är jobbigt att förklara hur mycket man vinner med, för ofta finns det fortfarande saker fienden kan göra för att förhindra detta, så coach kod ord måste in.

Jag är så klart, sjukt besviken över vår placering i år - det känns extra jobbigt som första års kapten att falla igenom. Jag hoppas mitt lag är nöjd med min insats som kapten och tar gärna på mig ansvaret igen nästa år om tillfälle ges.

Det jag kan säga dock, det är en så sjukt rolig upplevelse som jag gynnar alla, ETC är det roligaste 40K sammanhang jag upplevt.

Med vänliga hälsningar

2012 års kapten.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Skriv svar