Legends Of the fall SO -12 1-2 september
Moderator: Snot
-
Gonka Koff
Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september
Tyvärr måste jag avanmäla mig.
/Henrik Lampén
/Henrik Lampén
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
WTF är det som händer !
Varför drar alla ?
Varför drar alla ?
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Tirumbar skrev:Skarp varning för att låta First Blood vara så stor del av poängen som 2pts av 6pts möjligt !
Nu när man inte får Reserva hela styrkan och är tvingad till att deploya på brädet ger rätt ofta slaget om vem som börjar en automatisk first blood, inte alltid men riktigt ofta.
SKall ni spela med first blood så här stort (det brukar vara 1vp av kanske 10vps) så faller det mycket på att borden har riktigt mycket LOS blockers.
Kan bara hålla med. First blood känns riktigt spelförstörande om det ska vara 2pts. Om man inte börjar så kan man i princip inte vinna matchen, punkt. LOS blockers räcker tyvärr inte för att kompensera. Det finns en hel del indirekt eld och droppande saker som fixar ett KP runda ett om man vill. Även i en värld utan indirekt eld och drops så tycker jag inte att man ska behöva gömma hela armen för att ha en chans att vinna.
Det stora problemet ligger i att det är två poäng som man aldrig kan ta igen. Vet inte om det fungerar men en variant skulle kunna vara att man får 2pts om man lyckas slå ut ett KP för motståndaren runda ett. Då har iaf båda en chans att få pts på det missionet.
Tillåt mig förklara tanken bakom First Blood, så får vi se om er oro kvarstår.
Då 6th megapremierar 2nd turn, samt att Linebreaker, Quarters och Objectives alla gynnar spelare 2, så känner jag att First Blood är en bra kontring. Notera att vår sedvanliga terräng innehåller Många fler LOSblocks än dom flesta turneringar. Och vi kommer självfallet be LBK om att dom bord vi behöver extra skall innehålla så mycket LOSBlock som det går.
Min oro när jag lade in den var att man utan problem kan gömma sig som 2ndplayer om man reserverar maximalt att detta skulle gynna spelare 2 för mycket, vilket preliminära tester har visat. Så på ett sätt är jag glad att oron kommer från andra hållet
Då 6th megapremierar 2nd turn, samt att Linebreaker, Quarters och Objectives alla gynnar spelare 2, så känner jag att First Blood är en bra kontring. Notera att vår sedvanliga terräng innehåller Många fler LOSblocks än dom flesta turneringar. Och vi kommer självfallet be LBK om att dom bord vi behöver extra skall innehålla så mycket LOSBlock som det går.
Min oro när jag lade in den var att man utan problem kan gömma sig som 2ndplayer om man reserverar maximalt att detta skulle gynna spelare 2 för mycket, vilket preliminära tester har visat. Så på ett sätt är jag glad att oron kommer från andra hållet
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Måste också avanmäla mig.
/Håkan
/Håkan
Trodde jag hade gjort det. Jag avanmäler mig också. /Joakim Engström
-
Desertlord
Du o jag bord 1 direkt...och sedan ölTirumbar skrev:WTF är det som händer !
Varför drar alla ?
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0
Jag tror wallander bröderna fegar ut dem med...
Alright, efter ha tänkt igenom detta så köper jag detta resonemanget.Snot skrev:Tillåt mig förklara tanken bakom First Blood, så får vi se om er oro kvarstår.
Hurvidare det är för mycket eller inte med en tredjedel av matchen återstår att se men med tanke på att så som du säger de återstående 2/3 av matchens poäng starkt är fördel för spelare nr2 så låter det faktiskt rätt vettigt.
Detta borde ju göra betydligt fler 4-2 matcher än 6-0 iaf.
Och det är klart det skall vara svårt att plocka full pot.
@Frigge - Klart vi skall bärsa !
Richard Petersson