Bobbans Death Guard/Nurgle armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Bobban

Bobbans Death Guard/Nurgle armé

Inlägg av Bobban »

Hallå!

Precis reggat här på forumet. Efter att ha varit ifrån hobbyn ett tag blev jag sugen på att måla igen nu när 6th Edition kom ut. Tänkte posta lite bilder på min Death Guard armé med Nurgle Daemons Allies, som jag jobbar på just nu.

Bild

Såhär ser den ut just nu alltså. Min HQ Warlord är en Daemon Prince of Nurgle. På huden testade jag en ny teknik, som jag blev rätt nöjd med.

Bild

Jag hade satt ihop 2 st Plague Marine squads med 7 marines i varje (det var på den tiden man fick bonusar av att ha Nurgles heliga nummer). De är utrustade med Plague Knives och Boltguns (även det en artefakt av de gamla reglerna då de hade True Grit). Jag älskar dessa metall Plague Marines med deras gasmasker och deras "Pickelhaube" (hjälmar med spikar på). Mina absoluta favoritfigurer av Plague Marines från GW (förutom kanske Forge Worlds... de är också riktigt feta).

Bild

Även 7 Plaguebearers av den nyss ersatta metall-varianten har jag hunnit måla. Bestämde mig för att göra 3 olika varianter på huden, en samma som Daemon Prince, en ljusgrön typ och en gul/brun typ. Tycker de funkar bra tillsammans.

Bild

Kommentarer är välkomna! :D Just nu jobbar jag på den andra squaden Plague Marines, har nyss konverterat en standard bärare med en gammal banner från en Beastlord. Därefter blir det Epidemius i Finecast som jag nyss köpte från GW. Ska antingen använda honom som en Herald of Nurgle på Palanquin med Noxious Touch eller som själva Epidemius karaktären. Har inte bestämt mig...

BildBild

Användarvisningsbild
Röde

Re: Bobbans Death Guard/Nurgle armé

Inlägg av Röde »

Nice med lite gamla modeller. Fin-fint.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Gillar färgschemat och bilderna. Kul att se den gamla beastlord-bannern. Ser fram emot att se mer.
Flesh is a design fault

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Ooh, de gamla snygga Plaguemarine-modellerna. Inte riktigt lika snygga som de första men bra mycket bättre än de nuvarande.

Målningen ser bra ut. Enkelt men effektivt. Men rustningarna ser väldigt blanka ut.

Användarvisningsbild
Akselxx

Inlägg av Akselxx »

Vackert! Den rosa huden ser konstig o härlig ut. Jävligt nurgle :)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Looking very sassy indeed. 8-)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Najs målning! :)
Nurgle är alltid välkommet :mrgreen:
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Bobban

Inlägg av Bobban »

Tack alla för feedback, jävligt peppande att höra vad ni har att säga!

@ Akselxx: Tack! Huden ser inte riktigt så rosa ut i verkligheten som den gör på bilderna. Lite mer grå-rosa med mörkröd underton.

@ Mortarion: Tack! Med ditt namn antar jag att du också spelar Death Guard eller? Ang. rustningarna så har jag lackat dem med Purity Seal, vissa fick lite tjockare/mer blänkande lager än andra. Men det tycker jag är ok för det är Nurgle vi snackar om, de ska vara slemmiga 8-)

Plague Marine squad #2 färdig.

Bild

Har även jobbat på Epidemius. Första gången jag testar på Finecast - imponerad måste jag säga. Fick en bra gjutning, det enda som behövdes åtgärdas var de två "horn-pinnarna" längst fram på Palanquin som var lite böjda inåt samt några luftbubblor. Mest små bubblor som knappt syntes, förutom några stora jäklar på skölden med Chaos märke, ett Nurgling huvud, Epidemius horn och den lilla droppen från skölden. Fyllde i de mindre bubblorna med Liquid Green Stuff (även det första gången jag provat på) och tyckte det funkade alldeles utmärkt! Ser mycket potential med det materialet för konvertering också. Överlag mycket nöjd med att ha köpt honom i Finecast.

Bild

Och så här blev det efter allt slit. Måste bara vänta lite på att Green stuff ska torka innan jag sprayar honom.
Bild

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Bobban skrev:@ Mortarion: Tack! Med ditt namn antar jag att du också spelar Death Guard eller?
Den första 40k-armé jag målade upp var en Nurgle-armé. Nu har jag dock inte spelat med den på en väldans massa år. Men om den nya codexen blir kul så kanske den kommer fram ur gömmorna...

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Väldigt snyggt får jag säga. Jag gillar hur du lyckats få dem att se "kletiga" ut. Även jag är sugen på att starta en Death Guard armé när nya codexen kommer. Det gröna tror jag att jag fixar men kan du beskriva lite hur du gjorde "hudfärgen"?

Skriv svar