Klara restriktioner
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: KLara restriktioner
Tanken var att de Flyers som kunde leverera en bra last skulle straffas på både flygarn själv och lasten. T.ex. Stormravens tycker jag är ytterst tveksamma att ta med om man inte har en bra last. Vad gäller Necronflygarna så har jag spelat med och mot dem en hel del och de behöver IMO support från övriga arméen för att fungera och det får de inte riktigt. De Necronslistor jag skissar på till turneringen har t.ex. två flygare.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är ju inte som att motståndaren kommer undvika den matchen i så fall...kombat skrev:Ha med en lista som kan hantera flyers och matcha den mot föyer listorna hur svårt kan det vara???
För att vara säker att få en bra matchning mot en flyer-lista så måste man ha 3 arméer som alla är bra mot dom med nuvarande lottningssystem.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
-
Silversixx
Tycker Necrons kommer undan liiiite för billigt. Deras flyers borde kosta 1p mer och Destroyer Lords borde ge någon form av minus (de kompletterar Wraith väldigt bra med 2+ sv och mind. scarabs).
Men jag måste säga att mallen i sin helhet är mycket bra utarbetad och det ska bli intressant att exakt hur listorna kommer se ut på Team Tournament.
Men jag måste säga att mallen i sin helhet är mycket bra utarbetad och det ska bli intressant att exakt hur listorna kommer se ut på Team Tournament.
Alexander Merinen
Statistiskt valdigt svart.kombat skrev:Ha med en lista som kan hantera flyers och matcha den mot föyer listorna hur svårt kan det vara???
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- DHettNeck
Håller med. Dom kan också få rätt bra troops helt utan minus. Jag känner spontant att en del troops skulle kunna ge minus och att en overlord gott skulle kunna ge 1 också. Annars kommer dom med stabila troops+4 flygplan.Zurken skrev:Tycker Necrons kommer undan liiiite för billigt. Deras flyers borde kosta 1p mer och Destroyer Lords borde ge någon form av minus (de kompletterar Wraith väldigt bra med 2+ sv och mind. scarabs).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Det ser mörkt ut, alltsåegge skrev:Statistiskt valdigt svart.kombat skrev:Ha med en lista som kan hantera flyers och matcha den mot föyer listorna hur svårt kan det vara???
En bild säger mer än 1000 kaniner
- DHettNeck
En fråga till arr. Kommer vårat gnällande leda till något eller skall man bara ta tummen ur och skaffa en necron airforce? DVS, är mallen helt spikad utom möjligen nya CSM?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Precis som Katarsis så har de cronlistor jag skissar på 2 flyers. Tar man 4 får man så lite firepower att det e löjligt, 3 gimpar armen ganksa mkt också.
Hur fasen skall en arme med 4 flygare och en drös bolter-ekvivalenter handskas med 100 orker? lövblåsare light? 50 vargar? Snabba hårda karaktärer, psykerlistor? Landraiders?
De hårdaste flygarna man får in i mallen är nligt mig dubbla vendettor.
Lorderna behöver inget minus. Inte mer än vad SM kaptener behöver det(lite kanske). Men de är alltid sämre ön vad en libbe med divination är.
Tycker mallen ligger bra som den gör men om något skall fundera över så är det enligt mig att sätt nån for av minus på divination. I sämsta fall får du re-roll to hit... och det funkar på bilar. Kanske sätta minuset direkt på libben.
Hur fasen skall en arme med 4 flygare och en drös bolter-ekvivalenter handskas med 100 orker? lövblåsare light? 50 vargar? Snabba hårda karaktärer, psykerlistor? Landraiders?
De hårdaste flygarna man får in i mallen är nligt mig dubbla vendettor.
Lorderna behöver inget minus. Inte mer än vad SM kaptener behöver det(lite kanske). Men de är alltid sämre ön vad en libbe med divination är.
Tycker mallen ligger bra som den gör men om något skall fundera över så är det enligt mig att sätt nån for av minus på divination. I sämsta fall får du re-roll to hit... och det funkar på bilar. Kanske sätta minuset direkt på libben.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Tycker inte att det ska vara en självklarhet att man "bara" har två flyers i armen utan att behöva fundera på vad man saknar i övrigt här själv tittat på både crons och IG och i båda känns det som man börjar med 2 flyers och sen ser om får in en tredje vilket gör att jag skulle säg att flyers är för snällt kompade gentemot annat i mallen.
Flyers borde kosta minst +1 för varje tidigare flyer i listan eftersom flyers blir bra mycket bättre av att vara fler.
(gäller både ig och crons).
Om tanken är att lasten till flyers skulle vara en del av kompen borde nog crypteks ge minus. (Dom borde nog ge minus ovsätt flyers).
Enklast vore nog minus per royal court i listan. Jämnför vad royalcourt tillför listan gentemot annat som kompar.
Grey hunters och strike squads utan uppgraderingar borde inte ge minus.
Ig psykers på 5 var nog lite i överkant för det dom gör och IGs startpoäng.
Inte för att DA är den starkaste listan men nåt total minus för antalet sormshields kanske är på sin plats i Deathwinglistor.
/Cheers
Flyers borde kosta minst +1 för varje tidigare flyer i listan eftersom flyers blir bra mycket bättre av att vara fler.
(gäller både ig och crons).
Om tanken är att lasten till flyers skulle vara en del av kompen borde nog crypteks ge minus. (Dom borde nog ge minus ovsätt flyers).
Enklast vore nog minus per royal court i listan. Jämnför vad royalcourt tillför listan gentemot annat som kompar.
Grey hunters och strike squads utan uppgraderingar borde inte ge minus.
Ig psykers på 5 var nog lite i överkant för det dom gör och IGs startpoäng.
Inte för att DA är den starkaste listan men nåt total minus för antalet sormshields kanske är på sin plats i Deathwinglistor.
/Cheers
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.