Klara restriktioner

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Klara restriktioner

Inlägg av Zurken »

Sen är det framför allt det bästa alterativet SM har för snabb denial.
Alexander Merinen

Desertlord

Inlägg av Desertlord »

Papa D skrev:Jag har spelat ett par matcher med 5 night scythes och är HELT på katarsis linje... Tror inte jag skulle spela mer än 2 flygare på 1500p
Vill se din lista innan jag tror på dig..
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Desertlord skrev:
Papa D skrev:Jag har spelat ett par matcher med 5 night scythes och är HELT på katarsis linje... Tror inte jag skulle spela mer än 2 flygare på 1500p
Det intressanta är att många necronspelare jag diskuterat med anser att necronflygare är bra men det är inte dem som är det bästa i codexen. De flesta icke necronspelare tror att flyers är så himla hemska. Så då kvarstår frågan vem av dessa grupper har medt erfarenheter av necron flyers

Desertlord

Inlägg av Desertlord »

kombat skrev:
Desertlord skrev:
Det intressanta är att många necronspelare jag diskuterat med anser att necronflygare är bra men det är inte dem som är det bästa i codexen. De flesta icke necronspelare tror att flyers är så himla hemska. Så då kvarstår frågan vem av dessa grupper har medt erfarenheter av necron flyers
Tror nog det bästa just nu i mallen är två flygare så att kompen räcker det till det som är bra. Däremot med en bra lottning så kan en lista med fler flygare vara riktigt störig för många motståndare.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

refabricated skrev:En annan sak, är det 1 i kostnad per attackbike eller 1 per squadron? 3p för 3 bikes känns dyrt.
1 per modell. Jag tycker att de är ganska über; löser många problem för SM-listor och är allmänt jobbiga att ha ihjäl.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Katarsis skrev:Overlord m. Scrabs, Orb och Warcythe
Overlord m. Scrabs, Orb och Warcythe
10 Immortals
10 Immortals
5 Warriors m. 2 Haywire-stavar och Night Scythe
Tomb Spyder m. Gloom Prism
Doom Scythe
100% förluster. Mindshackle Scarabs är däremot riktigt bra....
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Spammar vidare med lite förtydliganden:
-Grey Knights får minus för alla Land Raider-patterns
-Alla referenser till Dreadnought skall även referera till Venerable Dreadnought

Edit:
-Blood Angels skall få minus för Sanguinary Priest model
-Drop Pods räknas som fordon

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Skulle man kunna få en förklaring om hur ni har tänkt med Space Wolfs Grey Hunters?

Varje enhet kostar 1p. Jag tycker det är fel - hade ni skrivit nått i stil med "Grey Hunters på 10 med 2 special weapons" så hade jag absolut inte klagat.
Men nu känner jag bara att det är rätt orättvist mot Vargarna och ser inte riktigt varför dom ska straffas så hårt.

Om vargarnas trupper kostar 1 borde inte necrons, som jag för övrigt anser kommer mycket lindrigt undan och känns favoriserade i listan, också kosta det då.?
Necrons har inte direkt några dåliga troops i mina ögon. skjuter hårt och bra, en "ok" save och kan resa sig upp.

Så, en lite förklaring till hur ni har tänkt skulle uppfattas.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Grey Hunters är fortfarande bästa troopen i spelet, möjligtvis förutom Grey knights? Necrons vanliga troops är inte alls lika bra som dem pga avsaknad av all-round. De skjuter lika bra men tåligheten är diskuterbar, And they shall know no fear är sjuk och vargarna har verkligen all utrustning i form av granater, pistoler osv medan Necrons enbart kan just skjuta. Och det är ju inte en kompmall som så och tar inte hänsyn till alla små detaljer utan antar att varje sak maximeras i effektivitet, liksom mallen är byggd för att spendera alla sin armés poäng

Användarvisningsbild
LillePer

Klara restriktioner

Inlägg av LillePer »

Precis, greyhunters är galet bra för sina poäng. 2p mer än en warrior ? De skjuter lika bra mot allt icke fordon och sen är tålighet/effektivitet i närstrid väldigt skilda. Om de hade valt att inte straffa GH hade vargarna antagligen haft 7-8p att köpa för ist för 12.

Skriv svar