Tilioch kladdar: Dark Angels

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Tilioch
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Just nu så lutar det nog mer åt träskvarianten faktiskt, har aldrig gjort några sånna, däremot har jag gjort en hel del djungelliknade baser till mina infinityfiggar.

Vad det gäller helhet så består just nu armén av de tre figurer som finns här i tråden, så inte mycket till helhet än, men jag har 4 till som jag bara skall göra vapen till nu, det är ju bara detdär med vad man egentligen skall utrusta dem med som är problemet. När ny codex förhoppningsvis ligger i en ganska nära framtid så känns det fånigt att utrusta massa figurer med grejer som visar sig vara mer eller mindre värdelöst inom bara några månader. Så jag är lite velig till att göra klart dem ;)

Men jag har fler bikes på gång! Sånna bör inte ändra på sig värst mycket, och så har jag alltid grundboxens figgar också som jag håller på att städa upp så de kan få hamna på målarbordet inom en ganska snar framtid.
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Ja efter ett bra långt tag så har det nu blivit dags att visa några nya figurer.
Det som blev klart var varken nya bikes som jag först hade tänkt, eller mina nästan klara marines, utan i sann jag-är-velig-och-målar-allt-anda så blev det istället några av tactical figgarna från startboxen.

De var helt klart okej figurer att måla, hade det mesta i detaljväg som man kan tänka sig vilja ha, och tacticals är ju inte så vansinnigt spännande från början så att man bara kan variera hur deras backpack ser ut är inte hela världen.

Som det brukar vara när jag är inblandad så har jag postat bilderna på alla figurer på min bloggen men vill man inte gå dit så kan man se hur iaf en av dem blev här;

Bild

Håller också på med baser nu, och de blir inte alls som mina första försök, så de kommer snart hamna på kort också.

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Woho! Fler marines!

Nu har jag faktiskt någonting som skulle kunna användas som en hel enhet, inte illa om jag får säga det själv. Nu har nämligen både sergeanten och understöds figgarna blivit färdigmålade, så nu är de 6st.
bloggen har jag lite större bilder (om än lika gröna i tonen, jäkla lampa)

Annars så har vi lite mindre bilder på dem här;

Bild

Bild

Jag har faktiskt gjort klart baser till dem också nu, men jag har inte fått tummen ut för att fota dem än, ska se om jag kan göra det nu ikväll...

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Efter en vecka på semester så är det dags att komma tillbaka igen, och det som har blivit gjort sedan jag sist postade nått är att baser har tillkommit till figurerna. Efter allt för mycket veladen fram och tillbaka mellan träsk, djungel, öken, snö och allt annat möjligt och omöjligt så slutade jag tillslut på något helt annat, nämligen lite sci-fi stad, inte det vanliga söndersprängda något som brukar vara standard i den mörka framtiden, utan nått som är lite mer trevligt.

Resultatet blev iaf såhär på de första 10-talet baser;

Bild

Bild

Tanken är att jag ska hålla lite samma tema på varje enhet, men då ha lite skillnader mellan enheterna, lite mer bilder finns på bloggen

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

skitsnyggt!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Snyggt, men lite lätt 70-talsdiscogolv över baserna. Men det är ju Dark Angels...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag får lite mer "Fortress Monastery" känsla av golvet. De nya bilderna gör sig skitbra jämfört med de "gröna" :) Way to go!

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Tackar för kommentarerna.

Men ja det är kanske lite disko feber inblandat här, men framför allt är det väldigt inte vad man normalt sett ser, så det måste vara bra på nått sätt =)

Vad det gäller grönheten i bilderna så hoppas jag på att den nya uppsättningen jag har för att fota enskilda figurer eller små grupper kan ta bort lite av knasfärgerna som har blivit det senaste, det är helt enkelt inte direkt optimalt att fota under bara en lampa med en massa andra konstiga grejer omkring...

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Då har jag fått klart min hela första squad till mina små änglar, de sista fyra tac marinsen har stått en stund nu och tittat på mig och min målarlust har varit lite begränsad. Men efter att ha tagit mig själv i kragen och gett mig in på att göra allt som inte var grönt så blev de tillslut klara, med baser och allt.

Efter lite samtal med en av mina medspelare för ett tag sedan så blev det så att jag sätter flaggor på alla mina sergeanter och så kommer det bli någon sorts symbol på mina squad leaders. Eftersom du Dark Vengeance boxen kommer med symbol till sergeanten så var det en ganska smal sak att flytta den till squad leadern istället. Så nu kan båda combat squadsen ha varsin symbolbebrydd herre att följa.

Som sig brukligt är så ligger det bilder på bloggen, men här nedan finns de iaf allihop, sen finns det individbilder på bloggen

Bild

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Nu jäklar gå det som tåget, eller iaf som en motorcykel, för jag har fått klart två cyklar till så att min Ravenwing enhet nu kan betecknas som spelbar.

Jag hade sedan tidigare en cykel som fått det svarta gjort på sig, det jag hade gjort på den var att använda wash för att få fram det svarta, från en ljusgrå grund så gick det efter tio-talet lager av svart och brun wash till en svart figur. Tyvärr tog detta på tok för lång tid, så för att få en fungerande enhet så sprayade jag helt enkelt figuren svart, la på några små highlights och så vart det svarta klart. Även om det nu inte blir lika snyggt så går det på en kväll istället för en vecka så jag tror nog att detta får bli receptet för kommande figurer, iaf så länge det inte är häftiga karaktärer.

Har några fler bilder på bloggen men hela enheten ses här

Bild

Skriv svar