Jag utgår ifrån det, annars kan man ta bort figurer så man slipper springa av.HeadWar skrev:Angående fall-back moves och coherency, kan man undvika att springa av bordet om man skulle vara tvungen att bryta coherency för att göra det, eller mäter man om någon når bordskanten innan man flyttar någonting?
Swedish FAQ 5th edition version 2 klar
Re: Swedish FAQ 5th edition version 2 klar
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tolkar det så att modellen närmast kanten springer fullt medans resten försöker kom inom coherency. Allt annat verkar rubbat.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Nej, för om luckan är i djupled så kommer du ändå aldrig kunna komma in i coherency om du gör så.DHettNeck skrev:Jag tolkar det så att modellen närmast kanten springer fullt medans resten försöker kom inom coherency. Allt annat verkar rubbat.
Det kan du ju alltid göra genom att plocka bort de figurer som är närmast kanten.Per Pirat skrev:Jag utgår ifrån det, annars kan man ta bort figurer så man slipper springa av.
Nu blir jag kinkigKatarsis skrev:1. Hmm... Intressant, undrar om någon märkt det tidigare att GK Dreads kan köpa Pods. Strikt enligt FAQn så får de ju inte det i och med texten att alla fordon som inte finns med på listan inte får användas. Skall dock kolla vad de andra tycker.
Wtf? Min IA2Update28Aug pdf från 090830 har inte meltan till GK LRC! Japp, tankade hem en ny...Katarsis skrev:2. Multimeltan finns med i Updaten för Crusaidern, dock inte den vanliga LR'n ser jag nu.
GK LR och I LR har aldrig haft multi meltan som alternativ.
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
Precis så är det tänkt, dock inte vad vi lyckats skriva, får nog ta och göra om beskrivningen på denna.DHettNeck skrev:Jag tolkar det så att modellen närmast kanten springer fullt medans resten försöker kom inom coherency. Allt annat verkar rubbat.
Strikt enligt SVFAQn, nej, eftersom Drop Pods inte finns med på listan över godkända fordon. Dock så verkar det ju helt klart att de skall kunna köpa pods numera, så om de andra i FAQn håller med mig så kommer det nog skrivas in i nästa version.Bulgrim skrev:Nu blir jag kinkigKatarsis skrev:1. Hmm... Intressant, undrar om någon märkt det tidigare att GK Dreads kan köpa Pods. Strikt enligt FAQn så får de ju inte det i och med texten att alla fordon som inte finns med på listan inte får användas. Skall dock kolla vad de andra tycker.. Får jag köpa eller inte från IA?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Kommer det komma en uppdaterad version med bugg-fixar innan BSK?
Vill gärna kunna spela med min nyinköpta redeemer på BSK..
Vill gärna kunna spela med min nyinköpta redeemer på BSK..
Grejen om att joinade ic inte räknas för att se om en squad är under hälften är intressant.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."
Som sagt, då kommer det ju ändå inte att gå att få ihop coherency, de som "ligger efter" kan ju aldrig springa ifatt den som är närmast kanten om han alltid ska springa maximalt. Däremot tycker jag det verkar rimligt att man innan man flyttar någonting mäter om någon av modellerna kan nå kanten, och i så fall ta bort hela enheten.Katarsis skrev:Precis så är det tänkt, dock inte vad vi lyckats skriva, får nog ta och göra om beskrivningen på denna.DHettNeck skrev:Jag tolkar det så att modellen närmast kanten springer fullt medans resten försöker kom inom coherency. Allt annat verkar rubbat.
Står det inte att det är det senare?HeadWar skrev:Angående fall-back moves och coherency, kan man undvika att springa av bordet om man skulle vara tvungen att bryta coherency för att göra det, eller mäter man om någon når bordskanten innan man flyttar någonting?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"