Maelstrom Games konkar?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Maelstrom Games konkar?

Inlägg av Flogger »

GW har ju skjutit sig själva i foten när de sålt varor till återförsäljare till för lågt pris. När de sedan märker att Maelstrom då i detta fallet tjänar mer pengar utomlands (australien tex.) än vad GW gör är det klart de blir förbannade, försöker korrigera sitt misstag och att ta tillbaka marknaden från Maelstrom.

Inte konstigt men jävligt tråkigt för våra plånböcker. Jag har bara haft bra erfarenheter med Maelstrom, både när det gäller ordrar och kundkontakt osv. Men samtidigt är jag mer ok med att det tar lång tid att få grejerna, lång tid för dem att svara på mail för jag betalar så lite för produkten.

Dock är ju GWs starkaste punkt customer service, den är ju helt sjuk.. Märks vad de lägger pengar på för jävlar vad snabbt de löser problem när de uppstår. Så de gör rätt i att ta bra betalt tycker jag där. Jag har väldigt lite tålamod om något skulle ta lång tid här eftersom jag betalar mer.

Jaja, anyways, jag hoppas bara Maelstrom fortsätter sälja och tillverka sina egna figurer osv.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Fast GW säljer för samma pris till alla återförsäljare. De har, precis som alla andra producenter och leverantörer världen över, ett rekommenderat pris på sina varor. Dessa priser vill de helst att butikerna följer, och det gör ganska så många.
Men, man kan beställa från GW i USA som går under helt andra priser, och därmed ta mindre för sakerna i butiken och gå med plus.
Lite konstigt.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Jag är i försäljningsbranschen och vet första hand att alla vill ha service men ingen vill betala för det. Som 40K nörd så vill jag givetvis inte betala mer än nödvändigt för mina varor. Men samtidigt har jag från mitt jobb lärt mig hur viktigt service och kundkontakt är och hur återförsäljare är nödvändiga för att sprida en produkt. Jag förstår att GW skyddar sina återförsäljare från internetbutiker. (Visst, internetbutiker är också återförsäljare men ni fattar vad jag menar).
Jag arbetar också med butiksförsäljning av produkter med monopol (läs: böcker) och vet hur kul det är att konkurrera med sina leverantörer (nätbokhandeln ägs av förlagen).
Och även om jag inte kan påstå att jag vet hur mycket rabatt butikerna får på sakerna de beställer från GW, så tvivlar jag på att de tjänar några hutlösa summor per såld produkt.
Naturligtvis så försöker man konkurrera med service (som tidigare nämnt svårt att ta betalt för), kunskap, och events.
Tyvärr så kostar events också pengar. Reklamplats, personal osv som är väldigt svår att berättiga på varor som redan har låg marginal.

Naturligtvis så skall det vara fri konkurrens. Och lika naturligt är att man vill ha en butik med kompetens och sortiment. Men om du har det i närheten, oavsett vad det gäller för varor, värdesätt det då. Jag vet att när skivbutikerna försvann här i stan så var de första som klagade högt över detta människor som inte köpt en cd på flera år.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

UK agenten för bla Malifaux har tydligen slutat sälja till Maelstrom pga en stor obetald skuld samt även sålt denna skuld till indrivning. Ser mörkt ut för folk som har lagt beställning.

Användarvisningsbild
Seth
Kontakt:

Inlägg av Seth »

:shock:
http://www.eye-of-the-storm.co.uk/index ... ag&ref=faq

Nu verkar det alltså som att man köpt upp lager med maelstrom utan att betala sina leverantörer, bara för att sedan sälja samma varor med "nystartade" Eye of the storm.....

Hoppas verkligen ingen här stödjer ett sådant svinigt förfarande. :x

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Får lite lust att skicka en massa mail till dem
En bild säger mer än 1000 kaniner

Truant

Inlägg av Truant »

Ja Maelstroms hemsida är "under maintenance" sen i söndags.....

tycker det är riktigt trist att de inte går ut officiellt på sin hemsida, men så skulle de ju inte kunna rättfärdiga Eye of The Storm misstänker jag.....
Nu vill man bara ha det officiellt bekräftat att de konkat.

Ni som betalat via PayPal, anmäl det nu, jag fick tillbaka mina pengar när det gällde ett annat ärende.
Själv har jag alltid kört betala via kortet direkt, har kontaktat min bank (swedbank) så får vi se om de kan göra något.

Det man undrar är ju hur EoTS fick köpa Maelstroms lager och till vilket belopp....lite väl genomskinligt när de använder exakt likadan hemsida, adress och anställda.

Jonke

Inlägg av Jonke »

Jahapp. Maelstrom borta och det innebär för mig en personlig förlust på ca 53 kronor för en betald order som jag väl inte kommer få och inte orkar försöka få tillbaks. Känner mig inte pepp på att beställa från maelstrom eftr, jag gillade maelstrom men de var ju egentligen inte outstanding bra.

Följdfrågan blir vart ska man beställa från istället? Wayland? Dark sphere? Tips och erfarenheter efterlyses.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

750kr för mig om det skiter sig, men jag fick iaf ett svar på ett mail idag, vilket är mer än jag fått tidigare...
Very Busy Re: My order #xxxxxxxxxx
Inbox
x
Maelstrom Games

10:52 AM (2 hours ago)

to me
Hi

I'm very sorry for the delay you have are having with us, due to the
discount voucher we are offering we are experiencing a large amount of
orders and emails, we are working through this as quick as we can and
will respond to every email we receive.

Thanks for your continued support

Cheers

Anton

Inlägg av Anton »

Det är ju väldigt intressant att de fortfarande svarar som om de faktiskt kommer att skicka något. Tror inte jag har hört om någon annan som fått svar på ganska länge.

Själv ligger jag ute med 2800 och har inte hört nåt på lääänge.

Skriv svar