Tilioch kladdar: Dark Angels

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Läckert!

Tilioch
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Ismeno skrev:Läckert!
Det är väl bara att tacka och bocka, kul att du uppskattar det =)

Då var det dags igen för nästa uppdatering, det som jag har gjort är att jag har målat upp mitt första HQ val, och valet föll på att göra Ezekiel, mest faktiskt för att jag köpte honom för sådär 15+ år sedan, och han blev aldrig färdig då, så nu var det väl dags. Dessutom är ju librarians rätt så hårdrock så jag tyckte det var ett bra val i största allmänhet =)

Bytte ut tanken på att han skulle ha något pappersbanner på ryggen till att istället ge honom lite pergament och sigill, blev mycket häftigare tyckte jag. Sen har jag iofs inte gjort någon text på dem än, vet inte riktigt hur jag vill ha det där nämligen, känns som om han verkligen skulle ha något som är roligare än några svarta/bruna sträck, så det får vara som det är tills att jag får någon snilleblixt och fixar till det.

Har lite större variant av bilderna på bloggen, annars så kan man klara sig rätt bra på dessa (och så slipper man se alla missar jag har gjort riktigt så uppenbart...)

Bild Bild
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Nice.
Gillar verkligen dina baser.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Styranimon skrev:Nice.
Gillar verkligen dina baser.
Tackar, är rätt nöjd med hur det blir på figurerna faktiskt

Men nu till något mer målat istället...
Efter att ha slavat över terminatorerna i DV lådan så har de nu, en dryg vecka senare äntligen blivit klara. Vet inte riktigt vad det var med dem, men det verkade som så fort man var klar med en detalj på dem så hittade man någonting som man glömt eller något helt nytt som man inte tänkte på innan... Kändes som ett evighetsprojekt...

Men nu är de iaf klara så långt som jag orkar med dem, de får helt enkelt leva med att se ut såhär.
Bilderna blev mer eller mindre usla, uppenbarligen ville inte mina lampor vara med på fota beigea figurer av någon anledning, så bilderna är väl sådär, får testa att fota om dem någon gång eller få bättre kort på dem när jag gör någon sorts arméuppställning. Som vanligt finns det bilder på bloggen, men jag postar alltihop här också, mest så det iaf går att se lite hur de ser ut, min normala översiktsbild är ganska horribel...

Bild
Värdelös översiktsbild, men man kan iaf se att det är fem figurer =)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

I stora delar ser det bra ut, men det vita på terminatorerna skulle verkligen må bra av någon form av shading.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Även en ljus shading på de gröna detaljerna skulle verkligen få dem att "poppa" lite mer.

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Det gröna ser klart bättre ut i verkligheten, vet inte vad det var med fotona denhär gången, de hatade mig visst seriöst...
Men jag håller klart med om att det vita kunde behöva sig lite mer skuggning, även om det också är bättre än vad som visas här...

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Efter att ha tröttnat ordentligt på terminators, så började jag bygga lite figurer istället och fundera på vapen till mina veteraner.
Jag har iaf kommit fram till att det börjar bli dags att beväpna dem, så jag testade att bygga två olika varianter på Combi-plasma vapen till dem, att det blev plasma är mest för att jag har det mer eller mindre som tema i armén, allt som kan ha plasma kommer nog ha det, iaf till väldigt stor del.
Dessutom är det grovt manligt att kunna grilla sig själv.

Men jag byggde iaf ihop följande varianter, någon som har några tankar på om de skulle funka eller inte?
De är ganska snabbt ihopslängda så det behövs fortfarande lite småputsande på dem för att de ska bli riktigt klara att eventuellt måla.

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag gillar den högra konverteringen bättre än den vänstra, även om den vänstra ser mer hanterbar ut för skytten. :)
Den vänstra kan vara svår att avgöra exakt vad det är, hade du sagt att det var en kombimelta så hade jag nog köpt det...

Jag är mer för M203 stuket att man skär bort handskyddet på boltern och sätter ditt plasmavapnet underliggande och kanske lite framskjutande. Det kräver förstås mer arbete och det är lätt det ser skumt ut.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

RUNE skrev:Jag gillar den högra konverteringen bättre än den vänstra, även om den vänstra ser mer hanterbar ut för skytten. :)
Den vänstra kan vara svår att avgöra exakt vad det är, hade du sagt att det var en kombimelta så hade jag nog köpt det...

Jag är mer för M203 stuket att man skär bort handskyddet på boltern och sätter ditt plasmavapnet underliggande och kanske lite framskjutande. Det kräver förstås mer arbete och det är lätt det ser skumt ut.
Ja det blir ju klart lite stort och högt på den högra, men det är ju klart grimdark med feta vapen, så det var därför den fick vara ett av testen ;)

Jag funderade också på M203 varianten, det är ju den vanligaste som man ser egentligen, men det är så nedrans svårt att få till det med befintliga plastdelar som finns, man måste nästan bygga nått själv då och så mycket pillande med greenstuff känner jag inte för...

Men jag tackar för kommentarerna, ska fundera lite och se om jag inte kan göra någon variant av den högra som kanske inte får vapnet att bli högre än kejsarens självförtroende

Skriv svar