SM med BA flyers

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Gullberg

SM med BA flyers

Inlägg av Gullberg »

Skulle det funka med en lista som har SM som primary där man har 2 storm talons och stormeagle och en del thunderfire canons och sedan har man en stormraven med deathcompany och en chaplain från BA som allies. Tanken är en arme som ska vara ganska häftig att spela och så men tänker att den även ska funka.
Tanken är att man har mycket vanliga tacticals och en del sternguard veterens.
Vad tror ni?
Jag kommer bygga den i pre-heresy rustningar och world eaters färger

Användarvisningsbild
Serpent

Re: SM med BA flyers

Inlägg av Serpent »

Så länge det syns vilka som är allierade och vilka som är primära armédelen, så...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Kommer vara ganska lätt att se skillnad då SM inte får ta varken Storm Ravens eller Deathcompany, men jag håller med serpent. Låter rätt ballt, men känns som mycket poäng också.
Alexander Merinen

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

jag har kollat en del i horus heresy boken och där har world eaters en grupp som heter destroyers som har svarta rustningar med röda streck. tänkte att de borde funka som deathcompany.
Ja det kommer nog bli ganska lite poäng på marken.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Skön idé, det är precis sånt här som gör att det blir kul med allies! Kör på! Fast, som Zurken skriver, den armé du beskriver låter som 3000 poäng! Glöm inte bort den där regeln som säger att man torskar om man inte har nån modell på bordet, -din markstyrka bör inte vara så liten att den blir utplånad av demoner/bike/wraiths/pods m. fl. redan i runda ett.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Ja den kan nog bli ganska stor dessvärre har alltid problem att hålla nere poängen men tycker även det är roligare att spela cirka 3-4000 poängs matcher. Ja men tänker att 3 stycken thunderfirecanons och en contemptor dread typ borde överleva. Sedan eftersom man har stormtalon och de kan följa med så är det ju egentligen bara två stycken saker som är i reserv och kan se jäkligt nice ut om man har att de följer de lite större planen och sen "bryter sig loss" från formationen.
Jag ska försöka räkna lite på poängen och presentera en bättre lista och sen kommer jag även starta en tråd där jag bygger och målar min FW-arme då jag fick hem en stor beställning igår.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Det du beskrev uppgår till nästan 1300p, inte mycket kvar till SM-HQ och troops ;) fast det går ju att klämma in på 2000p
Alexander Merinen

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Satt och kollade på en lista och hamnade på 2160 utan Hq men borde gå att fixa till sen om den är bra eller inte är ju frågan

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Alltså att du passar in en på lägre poäng är bara viktigt om du tänker spela på turneringar, om du och dina polare oftast spelar på större poängsummor så gör det ;)
Alexander Merinen

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Tanken är faktiskt att både arrangera en turnering i jkpg men även åka på några nästa år. Satsar nig mer på målning och tema men vill ju även vinna några matcher.

Skriv svar