listångest, del 2: ensamma BA

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

ja listklurandet fortsätter och jag har kommit fram till en grund enligt nedan.
är det någon som har tips på hur jag får den till 1750?

furioso = 125

5 ASM + Raz. (tl assc) = 155
5 ASM + Raz. (tl assc) = 155
5 ASM + Raz. (tllasc) = 155

baal (hb sponsons) = 145

Pred (ac, lasc. sponsons) = 135
5 devs (4*ml) = 130
S. Raven = 200

total so far: 1200
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: listångest, del 2: ensamma BA

Inlägg av Zurken »

Du kan börja med att byta ut Devastators mot en till pred och byta ut dina Razorbacks till de optimala Laser/plasma (tänk på att du kan åka 12 och skjuta båda med full BS)

Till HQ vill du naturligt vis ha en libbe och sen varför inte ha typ en 10 Skytte terminators med präst? Borde väl bli runt 1750 på det. Känns faktiskt som en lista som jag kan och vill spela i framtiden :D
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

låter lite som en lista jag såg håkan spela häromveckan. :roll: tack för input zurk. i will take it under advisement.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skrikspya

Inlägg av Skrikspya »

Blir det inte lite lågt scoring med 3x5 RAS i bilar?

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag brukar ju alltid hoppa på dig här på forumet, och nu när jag är lite småpackad kommer jag inte på någon anledning att bete mig annorlunda just nu... I all kärvänligaste respektfullhet, Herr OndBjörn, begriper jag inte vad det är frågan om? För det första ser man en Sveriges mest anti-kompetativa och mest "beer & pretzels"-snubbe posta en tråd vars titel är "listångest del 2"!
Innehållet är lika nedslående.
I tråden finns nån sorts halvfärdig lista innehållande nåt som enbart ser ut att vara författarens uppfattning om vilka enheter som "internetz sayz winz"?
Ingen som helst idé om vilket stuk på armén du vill ha; aggressiv, defensiv eller balanserad?
Vad är det för nåt du kladdat ner? Är det ett resultat av inlevelsefulla fantasiövningar och en tanke på hur din styrka ska se häftig ut på spelbordet? Är det så har du misslyckats med att kommunicera det å det grundligaste.
Fan, jag är ju apkass på 40k-inlevelse och tror mig tillhöra det torra och tävlingsinriktade segmentet i 40k-Sverige, men det här trista och oinspirerade försöket känns ändock nästintill chockerande för mig.

Så, för att kunna behålla din heder och respekt ber jag dig att skriva ner vad det är för armé du vill skapa, -vad heter dom? Vad är deras kännetecken? Vem leder styrkan? Hur utmärker dom sig?
Då kanske jag kan tänka mig att försöka hjälpa till.

Okej, vill poängtera såhär i slutet att jag känner Lego, och tror han pallar med lite kritik :wub: den är måhända brysk men baktanken är vänskaplig ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

ha, ha. det var en urladdning som hette duga. puss på dig gonka. :lol:

då ska jag göra mitt bästa för att förtydliga för dig (kul förresten att du inte skaffat alkolås till datorn. svenska 40k-communityt skulle sörja. ;) )
för det första: det finns en förklaring till att forumets "beer & pretzel-spelare" har listångest. jag har suttit ett bra tag nu och försökt komma fram till vad jag vill spela framöver. listan jag postade kan varit rätt otydlig, det ger jag dig absolut rätt i. den var ett sammelsurium av vad jag vill spela med och vilka modeller jag har.
om du detaljstuderat vad jag skrivit i den tråd du refererar till så har du även läst att jag haft funderingar på att ge turneringar en andra chans. en del i min listångest har därför även bestått i att det snart är för sent att komma med på SM öppna, varför jag känner en brådska att hitta "min" lista.

vilket osökt för mig till din kritik i att det inte framgår vad jag vill spela och hur. armén jag jobbar på är Blood Ravens och enligt fluffet har de en ovanligt hög andel psykers. därför tänker jag mig iaf en libby som HQ. för att få in fluffet har jag även klurat lite på att alliera in en enhet GK terminators som libbyns "praetorians". detta försök har dock inte lyckats så bra hittills. :(

för att kort bara säga något om stuk, så är jag nog rätt defensiv som spelare, så en all-out, rush-forward armé skulle nog inte passa mig. mobilitet däremot är alltid kul. kanske att ge libben en cykel och en bike-squad som han kan åka med.

känner det bättre nu bästa herr lampén? :)
Division 5.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Ja, fan. Nu känns det mycket bättre och roligare och trevligare!

Ska fundera lite under dagen.

Behöver ett par Alvedon först
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Så full så du gick hem redan vid midnatt Gonka? :)

Det gjorde jag iaf, men jag satte mig inte ock läsa på svenska40k. E väl inte så hardcore trots allt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Äh, Henrik är gammal och alla vet att gamlingar blir fulla hemma. :-)

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Rappen har koll, gamlingar blir fulla av matlagnigsdrickat, vinet till middagen och whiskyn som kommer efteråt.

Hursomhelst, idén om en bikelibrarian är ju rätt ball, tycker du ska testa en stor bikeenhet med plasmor och multimelta. Släng in en präst på bike också. Visst, inte så ärkebra i okompat, men det blir en rörlig armé som passar utmärkt till defensivt spel och listiga manövrar. Tror den kommer kompa bra i kompturneringar.

Skriv svar