Tilioch kladdar: Dark Angels

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Ismeno »

Den där basen är ju helt ljuvlig!

Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Styranimon »

Ismeno skrev:Den där basen är ju helt ljuvlig!
+1
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Serpent skrev:Jag tror att dina RW-enheter skulle må bra av blå highlights på de svarta ytorna. Inte alls lika serietidningsaktiga som gråa, men gör att man ser detaljerna ännu bättre.
Testade faktist till en början med lite blått, men gillade inte hur resultatet blev, så jag får hålla mig lite på der serietidningsaktiga fronten, men jag måste bli lite bättre på att lägga in chippning och liknande så man faktiskt kan se att det finns former också.
Ismeno skrev:Den där basen är ju helt ljuvlig!
Tack så mycket, jag jobbar hårt på dem ;)
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Långt om länge så har jag nu fått min tumme ur och faktiskt fotat senaste tillägget i min Ravenwing armé, det blev ytterligare en liten land speeder denna gång.
Förutom att jag har målat en speeder till så har jag lyckats ha isönder min förra metall speeder och satt ihop den igen, denna gång med lite häftigare ställning för att hålla den på plats, uppenbarligen räcker det inte med en magnet modell kraftig för att hålla en metallklump på en liten plastpinne. Så det fick bli så att denna senaste speedern fick den gamla basen och jag fick slänga ihop en ny till till den förra.

Den nya speedern blev iaf såhär;

Bild

Son vanligt har jag lite fler bilder på bloggen om man orkar ta sig dit.

Den förra speedern såg ut såhär efter att ha gjort ett självmordsförsök mot golvet

Bild

När den ficksats ihop igen så fick den en bas som gjorde detta med den

Bild

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Du målar mysigt fortsätt så :D

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Ser bra ut.

Det jag tror skulle höja modellen ett snäpp (för ganska lite ansträngning) är om du ger axelskydden och hjälmarna lite mer kärlek.

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Jahopp, det är väl dags att jag får min tumme ut ur arslet och får postat några bilder på de senaste alstren som har tillkommit min samling.

Jag började måla på två attack bikes för nästan en månad sen, och för sisådär tre veckor sedan var de egentligen klara, men ja... inga bilder har det ju blivit sen dess, så när det ändå var turnering och en i föreningen hade byggt ett helt enormt snyggt Forge World city fight bord, så använde jag det som bakgrund och passade på att ta ett par bilder när det ändå var uppställningsdags.

Bild

Bild

Så mycket mer än så blir det inte, det som är lite nytt är att jag har börjat sätta nummer på axlarna på dem, så jag ska ha numrerade skvadroner tillslut, det enda som stör mig är bara att det inte verkar vara möjligt att hitta transfers för mer än ett par nummer, tror jag har hittills så jag kan sätta ihop enhet 1,2,3, 6, 7 och 8 och inte så mycket mer, det är lite störande eftersom jag hade tänkt att mina flygplan, knights och andra lite mer "special" enheter till RW skulle använda 1 och 2, men jag kanske får tänka om där och ge fasen i att sätta nummer på dem och använda numrerna bara till vanliga skvadroner. Men vi får se hur det blir. Men det är ju inte utan att man undrar varför det ska vara så svårt att hitta alla andra siffror...

Men för att sluta vara nummerbitter så har jag också målat klart en skvadron med bikes att gå till dessa, men bilderna kommer lite senare på dem, så det får bli nästa inlägg det.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Det här blir bra det.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Woho! Mer motorcyklar till folket!

Bild

Nu har jag fått iordning på bilderna på min bike squadron, min första helt klara skvadron faktiskt, ska bara sätta nuffran på min metall speeder så har alla 10 i enhet nr 7 blivit målade och klara för att krossa imperiets fiender under deras breda däck.

Som vanligt har jag skrivit nån meningslös rad extra på bloggen, men orkar man inte med den så har ni även bilderna här;

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

har du på fullaste allvar målat kakelplattorna på baserna?

Skriv svar