Nya Dark Angels

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Re: Nya Dark Angels

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Billigt libbs, tacticals, devs, whirlwinds och rifle dreads är jävla nice. Sen FnP Fearless Storm Shield Terms är altid bra.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

daskad

Inlägg av daskad »

Fast Apotekaren verkar inte få köra med TH/SS eller? Man måste byta ut alla hans vapen, och Narthecium är väl ett vapen eller?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

daskad

Inlägg av daskad »

Vilken ordning köper man saker ur ett codex? Får en TH/SS DW köpa CML?

Först står det att man byter ut alla vapen mot en TH/SS
nedanför det för man lägga till en CML utan att byta ut några vapen. Är det okej att köra både och?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Ser ut att vara rätt balanserat vid en första anblick.
Några saker dock: ( som inte bara är ostigt ;) )

1. Tacticals kostar i princip samma som innan men man kan dela upp kostnaden vilket är najs.

2. Belial med en 10 termosar verkar lite jobbigt. Ingen scatter och Belial har en teleporthomer. Lägg till att de har RR på sitt dakka när de kommer ner.

3. Feta standarer men den som ger 2/4 salvo till bolters gillar jag. Att kunna skjuta 4 skott på 24" verkar för bra för att neka. Mycket tacticals är väl rätt ok i 6e också.

4. Känns som flygplanen skall byta special rules eftersom det ena inte har blast men skall RR det på något sätt...

Edit: Ezikiel är väl lite väl underprisad...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

daskad

Inlägg av daskad »

Wait what? Vart hittar du att han inte scattrar?
Felix "Daskad" Thuresson

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Hylander skrev:4. Känns som flygplanen skall byta special rules eftersom det ena inte har blast men skall RR det på något sätt...
Har en kompis som jobbar på GW huvudkonto. Han hjälper skriva deras FAQn och han har redan sa att de har en redo för den nya DA codex....
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

daskad skrev:Wait what? Vart hittar du att han inte scattrar?
Tactical Precision s56
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

daskad

Inlägg av daskad »

Aha, jag har faktiskt inte fått mitt codex än. Jag har bara läst rule saken som vart uppladdad, de hade missat den där! Då är ju min lista ännu ondare :wub: någon som har svar på mina ovanstående frågor? :D
Felix "Daskad" Thuresson

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Ja, du kan lägga på en CML på en TH&SS kille. Du behöver inte byta ut något för att ta en CML, precis som i förra codexet.
Alexander Merinen

daskad

Inlägg av daskad »

Okej, hur är det med apotekare. Kan de ha TH/SS? För de får väl ett vapen, och det måste man byta ut om man tar TH/SS, och det är vapnet som ger FNP
Felix "Daskad" Thuresson

Skriv svar