Hemogoblin & the Sons of Horus

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Hemogoblin

Hemogoblin & the Sons of Horus

Inlägg av Hemogoblin »

Pre-heresy buggen har smittat mig!

Men det har tog tid för mig att bestämma mig vilken Legion att köra. Först låg det mellan Imperial Fists (tråkig fluff men jag gillar färgschemat) eller World Eaters (finns så sjukt många som redan samlar på dom) tillslut bestämde jag mig för Sons of Horus.
Dock beslutet var inte så lätt, tanken slog mig att samla en Great Crusade arme, Luna Wolves färgschemat är mycket lättare att måla men Sons of Horus ger fler konverterings möjligheter och målnings utmaningar.

Armen kommer vara baserad före-Istavaan, dock efter Ullanor. Så Warrior Lodge markeringar kommer finnas på flera enheter, och jag vill smyga in Chaos referenser men hålla en väldigt loyal utseende.

Drömmen är att komma upp till 3000poäng, men ska satsa på 1500 tills vidare. Ska även bygga listan runt C:SM.

Flera (se alla) val för listan nu är endast valda för fluff anledningar/coola modellering projekt.

HQ
ej bestämd lär bli en captain

Elites
shooty terminators med Assault cannon (läs Justaerin Terminators med Autocannon)

cc terminators
lightning claws (justaerin terminators)

Troops
3x tactical squads

Fast Attack
Assault squad (catulan reaver)
10 man

heavy support
Contemptor dreadnought

Beroende på wargear osv men annars tror jag att denna lista ligger där runt 1500.

Tills vidare lämnar jag er med en bild på det jag har att pysslar med:
Bild

30x Mk2 Space Marines
10x Justaerin Terminators
30x Umbra pattern bolters
1x Cataphractii power fists & combi bolters
1x Cataphractii heavy & special weapons
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Anton

Re: Hemogoblin & the Sons of Horus

Inlägg av Anton »

Ska bli spännande att följa. :)

Angående HQ:t så får ju både Loken, Abaddon och Horus själv modeller längre fram. Abaddon skulle ju passa fint bland Justaerin.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Det är så roligt att se alla andra med sina HH arméer. Själv måste jag vänta på att någon av mina två listor släpps(Alpha Legion och Thousand Sons)...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Kul! Som du säger, Deathguard och world eaters kör de flesta som
bygger pre-heresy.
Men du ska primärt köra dina som vanilla SM då?

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Abbar verkar ju csm boken pasa bra. Autokanon till termies och allt. Finns inte contemptor som IA till csm också?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Nice att flera börjar bygga HH arméer riktigt kul. Borde försöka mötas upp och köra ngt riktigt episkt slag!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ska bli skoj att följa.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

@Anton: Ska givetvis införskaffa mig Loken, Abbadon och Horus när dom släpps. Men bara för att måla och att ha en "komplett" samling.

@Stefan-RT: Ska börja så, då jag inte vill investera i en arme som ingen vill spela emot. Kommer väl skaffa mig HH böckerna för skoj skull och sedan skapa en alternativ lista för dom gångerna jag spelar lite "30k"

@refabricated: Jo finns en massa i C:CSM som passar till pre-heresy armeer. Dock mkt mer som inte passar, t.ex alla Deamon engines, warp gift tabellen (eller vad den heter) kollade lite på C:SW men tycker fortfarande att C:SM låter mig bygga armen jag vill :D

@Youngwolf: Var i Riket bor du? ett Istvaan 3 apoc spel vorre något jävligt coolt! Och inte att tala om Siege of the Emperors palace!
Fluffmongo

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

jag håller till i jönköping.

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Målat första Justaerin Terminatorn.
Basen är inte klar än, blir nog brun lera tema med halvnergrävd taggtråd hjälmar osv.

Bild

Bild
Fluffmongo

Skriv svar