LBK_mall version 1.2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: LBK_mall version 1.2

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker det är kanon att det är på engelska så att icke-svenskar kan läsa den också :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

LBK_mall version 1.2

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Jag tycker det är kanon att det är på engelska så att icke-svenskar kan läsa den också :)
+1

Alla andra regler är på engelska, varför inte dessa? :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

Poet skrev:Hur tänkte ni mer Anniliation barges? Man kan ha 2st utan minus? Och 9 Paladiner utan minus? E ni seriösa? Känns ju ganska mycket som om dem som gjort komp-mallen spelar GK/Necros? Den 2a bargen borde ge minus och var 5e paladine minus typ.

So much for "A little politeness goes a long way".

Inget behov av att hålla med de som gjort mallen, men du skulle kunna uttrycka dig med en lite vänligare ton, IMHO, de sitter trots allt och gör en mall, som alla kan använda av ren "Hobby". (Dessutom skulle dina åsikter förmodligen anses som seriösare och ha större genomslagskraft om de var uttryckta på ett mer civiliserat sätt).

------------------------

Flogger skrev:
DHettNeck skrev:Jag tycker det är kanon att det är på engelska så att icke-svenskar kan läsa den också :)
+1

Alla andra regler är på engelska, varför inte dessa? :)
Håller med, lika bra att ha den på engelska, det är inte alltid alla deltagare i en turnering är svenskt-talande, och kan man som svenskt-talande förstå 40k-reglerna på engelska, borde det inte vara något problem med att mallen också är på engelska.

Dock finns det en hel del grammatiska misstag i mallen, iaf. så som den ser ut just nu, men inget en korrekturläsning inte borde kunna fixa. :)

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

tutten skrev:Alltså varför i herrans namn är det inte skriven på svenska? Förstår om man vill ha den gångbart internationellt, men finns det inte en risk att man krånglar till det i onödan då man inte väljer att skriva det på svenska? Samma sak med swefaqen med...
en anledning skulle ju kunna vara översättningen av termer och namn. Det skulle nog bli rätt förvirrat att skriva det på svengelska också :D
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Karaghul skrev: /.../ det är inte alltid alla deltagare i en turnering är svenskt-talande /.../
nej de flesta som åker på turneringar i sverige talar bara.. swahili?
förlåt, men det kändes som att du bjöd på den. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

L3go skrev:
Karaghul skrev: /.../ det är inte alltid alla deltagare i en turnering är svenskt-talande /.../
nej de flesta som åker på turneringar i sverige talar bara.. swahili?
förlåt, men det kändes som att du bjöd på den. ;)
-Spanska och engelska (jag för 6 år sedan).
-Franska och engelska (franska laget som var med på BSK förra året).
-Italienska och engelska (Andrea Anselmi, anzimon på denna forum).
-Danska och engelska (laget som kom tvåa på TOK35). Visserligen lätt att förstå svenska när man kan danska.

Men ja, de flesta av oss talar nog svenska, misstänker jag. :D

tutten

Inlägg av tutten »

min åsikt kommer väll mest ur att det som sagt blir grammatiska fel och språkliga missuppfattningar eftersom man faktiskt inte behärskar engelskan lika bra som svenskan. Därav kan det ibland bli några syftningsfel och klumpiga uttryck...

men men alla verkar vilja ha den på svenska
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Är det nu jag ska komma in och nämna att man börjar meningar med versaler även på svenska? Hihi! ;)

Jag tror nog att det engelska språket behärskas till stor del lika mycket som det svenska här i sverige, särskilt i dessa kretsar där alla regelsystem och lektyr är just på engelska...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Poet

Inlägg av Poet »

Att mallen är på engelska gör väl knappast något.. man lär sig engelska från 6-års ålder i sverige.. tror alla kan förstå det... vad som är viktigare är hur mallen är utformad och de minus den ger.. så att den straffar alla super-kodexar hårdare.. dvs.. necrons, GK och demoner imho.

Och ja.. visst kan man påpeka saker på ett "snällare" sätt.. vart bara lite chockad av hur GK/Necrons kompades.

Mvh.
Jimmy H.

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

fjugin skrev:
imp skrev:Det står V istället för > på en väldans massa ställen
Läs inledningen, det är med flit. Verkar vara ett sätt att skriva saker lite kompaktare bara.

Var det inte fordons-kompen som var i störst behov av att ha mer minus om man gick mycket över gränsen? Nu var det bara extrema horder (boyz, grey hunters, gaunts) som fick tillägget att det kostar 2 komp om man gick över en andra gräns. Det skulle verkligen behövas på fordon också.
Ytterligare ett fordonsminus har diskuterats, vi friade i denna version för att utvärdera hur det blir, om vi ser att fordonstunga listor blir för brutna så kommer vi självklart att justera mallen.

Skriv svar