DefCon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

xdanskx

Re: DefCon

Inlägg av xdanskx »

lösningen kommer isf bli att man stänger av delar av lokalerna för de personer som är under 18.

skall kolla in det här lite närmre, förhoppningsvis får vi ett beslut så snart som möjligt på hur vi skall göra.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

sourpus

Inlägg av sourpus »

Tanken med defcon har hela tiden varit att erbjuda ett helhetskoncept för de deltagarna som kommer, att man skall kunna ha trevligt både under och efter turneringen.

EDIT: blir det inte lite krabbigt (småländska för omständigt) att hålla koll på att vissa delar bara är för 18+?

gillar ovanstående grundtanke med turneringen, och ser inte heller något problem med åldersgränsen.

öl+40k=FTW
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Ps saken

Inlägg av Ps saken »

Öl+ spel = Värt.

Problemet är att det finns stora önskemål om att turneringen ska vara rankinggivande och om åldersgräns stoppar det får vi lösa det, ett annat problem är förstås att personer undr 18 som vill deltaga inte kan det.
Det vi absolut inte vill ändra på är möjlighten och förhoppningen att folk ska kunna umgås utanför turneringen under kvällarna i en lugn och trevlig miljö och inte bara över spelbrädet.

Själva lokalen/erna som spelande kommer att ske i är skilda från pub delen (inte mycket men ändå) så det borde gå att lösa åldersgränsen, en annan lösning vi tittar på (har inte fått helt klartecken från pubansvriga) är att ha olika anmälningsarmband beronde på vilken ålder man har för att enkelt kunna se vilka som får köpa alkohol eller inte.
(Detta kan leda till att vi måste ha idkoll vid ankomsten till konventet men borde inte vara så allvarligt).

Skulle uppskatta att ett slutgiltigt svar kommer under kommande vecka och hoppas att vi kan hitta en lösning som ger alla möjligheten att spela/deltaga utan att vi ska få för stora problem med tillstånd och lokaler.
/Ps
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

ok, då ser de nya buden ut som följer:

Vi tar bort åldersgränsen, och inför ett system på plats där vi löser detta med åldersgräns för deltagare. Exakt hur detta kommer ske vet vi inte än (infotråden uppdaterad).
det finns en liten knapp på anmälningssidan, den fyller man i om man fyllt 18 (för att förenkla för oss rent administrativt)

Anmälan till konventet görs efter midnatt inatt (dvs anmälan startar 9/11) på:

defcon.mine.nu

betalning till konventet och andra detaljer kommer det komma ut information om i mail till de som anmält sig, detta sker vid ett annat tillfälle.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

jeppeapan

Inlägg av jeppeapan »

Skål!

sourpus

Inlägg av sourpus »

jeppeapan skrev:Skål!
jasså, du har fixat falskleg? ;)
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Jony

Inlägg av Jony »

Finns det någon möjlighet att ni kan lägga ut namnen på dom anmälda?
Anmälde mig och fick inge svar till mitt mail, vill bara veta att allt gick bra med inskicket så att säga =)

Användarvisningsbild
Chasper

Inlägg av Chasper »

jeppeapan: du kan få låna mitt leg, det gick ju bra sist ;) då måste du även spela i mitt namn och tur är det att man inte får negativa poäng för att man hamnar kasst :P

jeppeapan

Inlägg av jeppeapan »

Najnajnaj...deehär fixar jag;)

Ps saken

Inlägg av Ps saken »

Jony skrev:Finns det någon möjlighet att ni kan lägga ut namnen på dom anmälda?
Anmälde mig och fick inge svar till mitt mail, vill bara veta att allt gick bra med inskicket så att säga =)
Kommer att läggas ut lista på föranmälda inom kort.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Skriv svar