Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Älskar din Prime! Den är sådär underbart oproportionerlig! :)
Ismeno skrev:Wow, gillar före och efterbilden, verkligen ett lyft!
Tack! :D

Projekt 4000p Tyranider 2013
Efter Pyro/Biovoren så upptäckte jag att jag totalt missat att göra min Prime till en ärrad krigsveteran, han såg lika fin ut som den dag han kläcktes i mamma Norn-Queens äggkläckeri

Battle Damage på Prime
Jag tänker mig att han får en sabla massa slag mot sitt stora huvud och att betarna får ta de flesta av dem,
så det är bara utsidan av dem som fått skador, sedan har han fått lite hugg på skallen och övrigt slitage här och där
Bild

Hormagaunts
Efter Primen påbörjade jag renoveringen av 28 nakna Hormagaunts,
har fixat till 6 av dem nu, vilket ger mig massiva 36 poäng till i potten! :P
Bild

Familjefoto
17e Februari: 1201 poäng
Bild

Kommer att bli en trög nästa vecka poängmässigt, 6p per gubbe de nästa 22 gubbarna tar mig inte vidare snabbt mot 4000p, men efter dem har jag nästan bara högpoängare kvar att fixa till innan jag kan börja måla på helt nya!

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Awesome! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Styranimon skrev:Awesome! :D
Tack! :D

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

Captaingallas skrev:

Kommer att bli en trög nästa vecka poängmässigt, 6p per gubbe de nästa 22 gubbarna tar mig inte vidare snabbt mot 4000p, men efter dem har jag nästan bara högpoängare kvar att fixa till innan jag kan börja måla på helt nya!
Heja på!

Ser fram emot att se "högpoängarna", samt de sakerna som ska målas från "scratch"! :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Karaghul skrev: Heja på!

Ser fram emot att se "högpoängarna", samt de sakerna som ska målas från "scratch"! :)
Tack!

Oh crap vilken usel målarvecka. Mycket jobb och även ett kvällsmöte, bortrest hela den annars så produktiva lördagen och så födelsedagskalas här hemma idag.

Endast två Hormagaunts fixade i veckan - 12 poäng.
Inte värt ett nytt familjefoto - nästa vecka ska det blir mer gjort!

8 av 28 Hormagaunts färdiga
Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Mycket bättre ös på målarpenseln den här veckan, sportlov för barnen och därför korta dagar på jobbet för mig så att de fick mat och struktur här hemma
- vilket även gav mig en del tid att måla dagtid när barnen var ute eller gjorde något annat själva.
Bortrest hela dagen imorgon så målarveckan slutar idag lördag - men hela 10 Hormagaunts fixade denna veckan! :D
Inte mycket poäng (60), men 10 gubbar på en vecka är bra fart för mig!

Totalt nu 18 av 28 Hormagaunts färdiga
Bild

Det här tar mig till totalt 1273 poäng - vilket är innebär att jag har 10 månader på mig att fixa 2727 poäng till.
Största hotet hittills mot att klara det kom idag; Codex Daemons.
Måste hålla fokus men när en av mina andra arméer får en massa nytt kul så blir jag lockad.

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Fokus! ;-) blir najsigt detta.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Fokus! ;-) blir najsigt detta.
Jepp Fokus!! Och tack!

Mycket bra målarvecka! Har både fått fler figurer färdiga och piffat till baser på redan renoverade - det går bra nu!

Har fyllt på med grus ovanpå gräset på de modeller jag redan renoverat, det blir inte lika bra som när det är tvärtom med grästuvor ovapå gruset, men ändå bättre än innan.
När jag basade mina första tyranider för flera år sedan så spelade vi alltid på gräsbräden, så alla minsa baser var gröna med grönt gräs.
In the grim darkness of the far future there is only perfekt klippta gräsmattor att kriga på - det var bara så det var.
Senare när brädena började gå mer i grått så målade jag en grå kant på baserna och lite grå drybrush på gräset, och nu slutligen har de fått grus och en och annan grästuva.

Genestealer Broodlord - nu inte längre på en fotbollsplan (Före och efter bas-remake)
Bild

Hormagaunts
Vidare så har jag under veckan plöjt igenom 10 Hormagaunts till, vilket gör att alla 28 nu är klara!
Hormagauntsen tog mycket längre tid än Termagantsen, jag skyller det på klorna och min envishet att ha dem tonade precis som de stora monsternas klor.
56st Hormagauntklor är nu blendade med kärlek istället för snabblösningen med 3 olika nyanser av lila/rosa de hade innan.
Bild

Alla 28 Hormagauntsen klara!
Bild

Familjefoto
10e Mars: 1333poäng
Bild

Familjefoto
10e Mars: 1333poäng
Bild

97 modeller färdigmålade! Nu har jag inga fler Hormagaunts eller Termagants att måla förrän resten av gubbarna är renoverade de också. (har 2 oöppnade boxar med Hormagaunts)
Nästa steg blir tre baser med Ripper Swarms, de är 10 poäng styck, men efter det så blir det Venomthropes, Hive Guards, Shrikes och annat som kommer att fylla på poängen snabbare.
2667poäng kvar till 4000

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Ser så jävla fint ut! Älskar horder av gaunts.

Och baser och målning är schysst som vanligt.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Nice! Det närmar sig ju!

Skriv svar