Adepticon 2013 Championships
Re: Adepticon 2013 Championships
Nice! Ser ut som en bra lista! 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Mer point and click än så blir det nog inte. Jag vet att du är en duktig spelare, men det känns som att listan du har spelar sig själv. Det kanske gör den förutsägbar mot andra duktiga spelare med stenhårda listor, men jag vet inte, har för lite erfarenhet av den typ av lista. En sådan lista i goda händer har nog stora chanser att nå top-16.
Alexander Merinen
Håller med dig Zurken. Det e något jag har övervägt, och tror inte att detta är en "vinna" adepticon lista, men den borde på rå styrka ta mig till sweet16 om jag inte dribblar bort mig. Det är bra att ha ett självspelande piano i Chicago för man e ganska ofta "under the influence". Den stora frågan är hur man klarar sig mot 2 blobbar, har man tillräkligt med skytte, jag vet inte, måste provspelas.
Hur tycker du man skulle kunna "trixa" till listan? Jag är öppen för förslag.
/D
Hur tycker du man skulle kunna "trixa" till listan? Jag är öppen för förslag.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Adepticon 2013 Championships
Blobben har ju rätt svårt att skada allt annat i din armé. Så så behöver du ju inte tokrusha med wraiths. Utan lite lagom bakom LoS block osv. Det viktigare är väl snarare att vara inom ca 17" från objektiven och att panga vendettor.
Franco Marrufo spelade en rätt trixig necron lista på Caledonian som verkar sjukt cool 
HQ1 : Imotekh the Stormlord (225) = [225]
HQ2 : Nemesor Zahndrekh (185) = [185]
HQ3 : Vargard Obyron (160) = [160]
HQ4 : Harbinger of Eternity (25) Chronometron (15) Harbinger of Despair (30) Nightmare
Shroud (10) Veil of Darkness (30) = [110]
HQ5 : Harbinger of Eternity (25) Chronometron (15) Lord (35) Warscythe (10) Mindshackle
Scarabs (15) Tesseract Labyrinth (20) Resurrection Orb (30) = [150]
Troop 1 : 20 Necron Warriors (260) = [260]
Troop 2 : 17 Necron Warriors (221) = [221] + Transport 1
Troop 3 : 5 Necron Warriors (65) = [65] + Transport 2
HS1: Annihilation Barge (90) = [90]
HS2: Annihilation Barge (90) = [90]
HS3: Annihilation Barge (90) = [90]
Transport 1 : Night Scythe (100) = [100]
Transport 2 : Night Scythe (100) = [100]
[TOTAL = 1846]
Necron tricks så det sprutar ur öronen.
HQ1 : Imotekh the Stormlord (225) = [225]
HQ2 : Nemesor Zahndrekh (185) = [185]
HQ3 : Vargard Obyron (160) = [160]
HQ4 : Harbinger of Eternity (25) Chronometron (15) Harbinger of Despair (30) Nightmare
Shroud (10) Veil of Darkness (30) = [110]
HQ5 : Harbinger of Eternity (25) Chronometron (15) Lord (35) Warscythe (10) Mindshackle
Scarabs (15) Tesseract Labyrinth (20) Resurrection Orb (30) = [150]
Troop 1 : 20 Necron Warriors (260) = [260]
Troop 2 : 17 Necron Warriors (221) = [221] + Transport 1
Troop 3 : 5 Necron Warriors (65) = [65] + Transport 2
HS1: Annihilation Barge (90) = [90]
HS2: Annihilation Barge (90) = [90]
HS3: Annihilation Barge (90) = [90]
Transport 1 : Night Scythe (100) = [100]
Transport 2 : Night Scythe (100) = [100]
[TOTAL = 1846]
Necron tricks så det sprutar ur öronen.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Är det på adepticon som det brukar vara en eller ett par feta los blockers som alla älskar/hatar?
Isf är Wraiths helträtt väg att gå, men finns det garanterad losblock på alla bord så behövs nog inte 2 Dlorder som tankar skott.
Skaraberna känns inte helt optimalt heller. De är ju mer eller mindre bara en 150p Landraiderfälla. Nu med premeassure så kommer de få det ännu svårare att assaulta ngt kul.
Ngt i stil med:
D. Lord 2+, scythe, MS
Lord(2+, MS, WS, Warlord)
2 HaywireTechs alt. veilTech för flexibilitet
7 Immo NS
5 Warr NS
5 Warr NS
5 Warr NS
6 wraiths(whip)
6 wraiths(whip)
A barge
A barge
DoomScyte 1849p
- 2 Enheter wraiths med en lord som deployas/går med den mest utsatta enheten.
- En vanlig lord som warlord i flygplan med en förstärkt squad. Denna enheten kan lätt släppas av vid ett off-objektiv och man kan räkna med att den kommer kunna städa bort de flesta objektivholders. Har man bara 5 warrirors och hoppar ut i 5e rundan vid ett bevakat obj så måste det ta slut annars blir det klabbe. Med en starkare enhet så får man inte detta problemet. Visst kostar det poäng, men jag tror mer på att lägga en 150 extra på detta än på skaraber. Objektiv vinner matcher...
- Jag skulle säga att denna listan spelar mot en alphastrike r2-3 beroende på hur flygare kommer in. 2 Barger går för det mesta att gömma/ge 4+ cover. 3 kan vara klurigt, framförallt mot mantikoror som lätt allieras in till alla. DoomScyten jobbig som fn att spela mot. Det kommer högst troligen att finnas dödstjärnelistor, mot dem e strålen nice. Flyg in, försök focusfira så att stormskölden inte får ta saves och dräp en drös av kräken. Den är inte heller dålig mot parkeringsplatser(mantikoror och andra barragande wraithjägare kan vara svåra att få tag i).
Tror "wraiths i ansiktet, pang pang lucky luke, ta objektiv r5" kommer ta dig en bit men inte hela vägen. Kanske är en starkare objektivholder samt ett jobbigare hot(DS) det som krävs för den sista biten?
Mina åsikter utan allt för mkt eftertanke
Isf är Wraiths helträtt väg att gå, men finns det garanterad losblock på alla bord så behövs nog inte 2 Dlorder som tankar skott.
Skaraberna känns inte helt optimalt heller. De är ju mer eller mindre bara en 150p Landraiderfälla. Nu med premeassure så kommer de få det ännu svårare att assaulta ngt kul.
Ngt i stil med:
D. Lord 2+, scythe, MS
Lord(2+, MS, WS, Warlord)
2 HaywireTechs alt. veilTech för flexibilitet
7 Immo NS
5 Warr NS
5 Warr NS
5 Warr NS
6 wraiths(whip)
6 wraiths(whip)
A barge
A barge
DoomScyte 1849p
- 2 Enheter wraiths med en lord som deployas/går med den mest utsatta enheten.
- En vanlig lord som warlord i flygplan med en förstärkt squad. Denna enheten kan lätt släppas av vid ett off-objektiv och man kan räkna med att den kommer kunna städa bort de flesta objektivholders. Har man bara 5 warrirors och hoppar ut i 5e rundan vid ett bevakat obj så måste det ta slut annars blir det klabbe. Med en starkare enhet så får man inte detta problemet. Visst kostar det poäng, men jag tror mer på att lägga en 150 extra på detta än på skaraber. Objektiv vinner matcher...
- Jag skulle säga att denna listan spelar mot en alphastrike r2-3 beroende på hur flygare kommer in. 2 Barger går för det mesta att gömma/ge 4+ cover. 3 kan vara klurigt, framförallt mot mantikoror som lätt allieras in till alla. DoomScyten jobbig som fn att spela mot. Det kommer högst troligen att finnas dödstjärnelistor, mot dem e strålen nice. Flyg in, försök focusfira så att stormskölden inte får ta saves och dräp en drös av kräken. Den är inte heller dålig mot parkeringsplatser(mantikoror och andra barragande wraithjägare kan vara svåra att få tag i).
Tror "wraiths i ansiktet, pang pang lucky luke, ta objektiv r5" kommer ta dig en bit men inte hela vägen. Kanske är en starkare objektivholder samt ett jobbigare hot(DS) det som krävs för den sista biten?
Mina åsikter utan allt för mkt eftertanke
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!