Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion

Re: Khorne Demons

Inlägg av Mortarion »

Linjen på manteln ser ut att bli bra, även om det är lite svårt att se på bilderna.

Och angående grisen... Det kan vara lite svårt att se över internet, men jag antar att det är ett skämt. För annars känns det absolut inte som den funkar. Att den har lite fel storlek är väl inte så noga, men fel basstorlek (ser ut att vara 25 mm) i en enhet som måste deepa spelar väldigt stor roll speltekniskt. Och en fyrkantig bas i en enhet med runda baser blir nog skumt. Sen tycker jag att det blir rätt konstigt med en såpass humoristisk grej i en armé som annars är seriös. Hade hela armén varit mer skämtsam hade det säkert kunnat funka, men nu känns det mest skumt.
Men, som sagt, jag antar att den inte är seriöst menad att ingå i armén. Men den är snyggt skulpterad.

adde_z

Inlägg av adde_z »

Vart ruggigt snyggt med linjen på mantelmönstret! Vad använde du för färg till den?

Cool gris! Vill se den målad snarast.... Sjyst målar hörna, är du nöjd med burkstället?

BoBo

Inlägg av BoBo »

Hej
@Mortarion: Nä den ska inte vara med i armén :) Det är en gris jag skulpterade till mitt halfling warband till mordheim....den är pytteliten och står på en 20mm bas
@Adde_z: Tack! Jag är mycket nöjd med mitt färgställ. Färgerna till manteln är (svart, adeptus grå, astronomican grå, brassy brass (vallejo), mithril silver)

Min Blood Thirster är klar!
Bild

Ikväll blir det cruchers för hela slanten!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

man vet att den är sjukt snygg men lite närbilder kanske ;)

NordOrk

Inlägg av NordOrk »

Det ser ruggigt bra ut. Man blir sugen på att måla sig några röda jävlar!
Waaaaa.........gghhhh!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Snygg törstare. Är det förresten bara jag som ser framför mig att han snart kommer att sätta ner foten vilket aktiverar en specialattack där en expanderande ring av energi flyger ut som slänger bort motståndare, stunnar dem och gör lite skada?

daskad

Inlägg av daskad »

Jag tycker mer att det ser ut som om han håller på att landa eller lyfta! ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger

Khorne Demons

Inlägg av Flogger »

Jag tycker det ser ut som att han verkligen tar sats med piskan :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Mortarion skrev:Snygg törstare. Är det förresten bara jag som ser framför mig att han snart kommer att sätta ner foten vilket aktiverar en specialattack där en expanderande ring av energi flyger ut som slänger bort motståndare, stunnar dem och gör lite skada?
TRUE OGRE...WINS!!!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

För mig ser han ut att dansa....

:D
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar