Projekt 4000p Tyranider 2013
Shrikes
Efter lite testande så hittade jag ett färgschema som jag är nöjd med på mina Shrikes, nummer 2 och 3 bör gå snabbare att måla än vad den här första gjorde.
Vingarna kanske ser lite väl färgstarka ut, men då min Hive Tyrants vingar går i rosa/lila samt att jag har samma färger i åtanke för framtida Gargoylevingar så känns det rätt.
Jag hade dem först i samma färg som skalen innan ommålning, det såg ganska tråkigt ut, nu syns de!
Shrikes finns inte som modell, men ska biologiskt och fluffmässigt vara en flygande variant av en Tyranid Warrior.
Regelmässigt så har de vingar och två par armar, vilket gör att Warriorkropparna med sina ben inte är bra att göra Shrikes av.
Därför har jag använt Ravenerkroppar så att jag kan ha vingar, vapen och scything talons på modellerna.
Vingarna är från Forge World.
Bonesword och Lashwhip tillverkade jag långt innan de fanns att köpa löst från GW, men jag tycker det är ockerpriser på dem så det blir fortsatt hemmatillverkning i framtiden.
Genestealerarmar, ståltråd och en kaffepinne.
Jag gillar hur Tyranids skiljer sig från de flesta andra i 40k, som håller i vapen när det är krig men kan ha andra intressen och funktioner i övrigt. Varje tyranid ÄR ett vapen, att lägga ifrån sig piskan eller svärdet finns inte på kartan - de är en del av kroppen.
Slåss och dö, antingen som förlorare på slagfältet, eller som vinnare i digestive-poolen.
50 poäng per gubbe utrustad som den här, jag brukar ha väldigt svårt att få tillbaka poängen på den här trion innan de instakillas av något med S8 eller högre - men jag gillar dem!
En klar, två på tur.