Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Pärssi

Re: Vad ska vi göra med de där Necrons...?

Inlägg av Pärssi »

Efter en del mer research så har vi snart hittat fram med Necrons, se nedan och kom gärna med konstruktiv kritik (dvs diskussioner om vad tex en Cron-air lista kompar är oväsentligt).

Necrons
1 Immotek the storm lord
1 Each Cryptek after the first with; Abyssal Staff (only if army includes Deathmarks) and/or Voltaic staff
1 Each Flyer (Night scythe / Doom scythe) after the first
1 Mindshackle scarabs
1 Each Annihilation barge after the first
1 V30 Tesla weapons (count each Tesla destructor (including twinlinked) as 5)
1 Each unit of Wraiths after the first (If a Destroyer Lord is present; 1 Each unit of Wraiths including the first)
1 Each unit of Scarabs after the first
1 V7 vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear) and monstrous creatures. Count each Annihilation barge, Command barge, Night Scythe and Ghost Ark as two. And additional 1 if V10.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:Efter en del mer research så har vi snart hittat fram med Necrons, se nedan och kom gärna med konstruktiv kritik (dvs diskussioner om vad tex en Cron-air lista kompar är oväsentligt).

Necrons
1 Immotek the storm lord
1 Each Cryptek after the first with; Abyssal Staff (only if army includes Deathmarks) and/or Voltaic staff
1 Each Flyer (Night scythe / Doom scythe) after the first
1 Mindshackle scarabs
1 Each Annihilation barge after the first
1 V30 Tesla weapons (count each Tesla destructor (including twinlinked) as 5)
1 Each unit of Wraiths after the first (If a Destroyer Lord is present; 1 Each unit of Wraiths including the first)
1 Each unit of Scarabs after the first
1 V7 vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear) and monstrous creatures. Count each Annihilation barge, Command barge, Night Scythe and Ghost Ark as two. And additional 1 if V10.

Jag gillar det! Hade verkligen velat möta en komp 0 necron lista och se hur den ser ut, får känslan av att jag hade sett många modeller som jag aldrig tidigare sett hos necrons.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Tycker att necrons fortfarande är på tok för överkompade om man jämnför med andra codexar teslaminuset är ju skrattretande när man ser hur många psycannons och psybolt stormbolters man kan ta med gk. Att immotekh ska ha minus när draigo inte har det. Får bara känslan att komparna inte har en susning utan bara lyssna på whinet från vissa personer. Detta är sista posten jag skriver här och har bestämt mig för att bojkotta lincon pga av lbk-mallen.

daskad

Inlägg av daskad »

Anledningen till varför jag anser att Immotekh ska ha det är för att han kan seiza lätt, nightfight och stormen. Draigo har inget av det.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Men draigo gör paladinerna mongo. Han gör mer än vad immotekh gör. En necron armé vill oftast gå 2a ändå. Och stormen är inte så ball. Speciellt när det verkar som att världen inte tycker att den ska funka på flyers. Night fight i 6e är meh..

Dock tänker jag inte spela herr immotekh så jag bryr mig egentligen inte...
Senast redigerad av 1 LillePer, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Varför ska man seiza när man i 95% av fallen vill gå som 2:a nightfight är sällan ett problem för de flesta armeerna som har lampor eller nightvision eller nått annat som ignorerar det.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

kombat skrev:Tycker att necrons fortfarande är på tok för överkompade om man jämnför med andra codexar teslaminuset är ju skrattretande när man ser hur många psycannons och psybolt stormbolters man kan ta med gk. Att immotekh ska ha minus när draigo inte har det. Får bara känslan att komparna inte har en susning utan bara lyssna på whinet från vissa personer. Detta är sista posten jag skriver här och har bestämt mig för att bojkotta lincon pga av lbk-mallen.
kombat skrev:Tycker att necrons fortfarande är på tok för överkompade om man jämnför med andra codexar teslaminuset är ju skrattretande när man ser hur många psycannons och psybolt stormbolters man kan ta med gk. Att immotekh ska ha minus när draigo inte har det. Får bara känslan att komparna inte har en susning utan bara lyssna på whinet från vissa personer. Detta är sista posten jag skriver här och har bestämt mig för att bojkotta lincon pga av lbk-mallen.
Dags att kompa psybolt stormbolters också då, där håller jag mig dig, det är skrattretande hur många S5 skott man kan ha i en GK lista samt två prescience utan minus. GK är väl nästa armé att kompa extra i så fall :)

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Draigo gör folk scoring är en sjuhelvetes tank och beatstick samt reservemodifier. Bättre än immotekh på alla sätt. Stormen är knappast värt att kompstraffas

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Men draigo gör paladinerna mongo. Han gör mer än vad immotekh gör. En necron armé vill oftast gå 2a ändå. Och stormen är inte så ball. Speciellt när det verkar som att världen inte tycker att den ska funka på flyers. Night fight i 6e är meh..

Dock tänker jag inte spela herr immotekh så jag bryr mig egentligen inte...
Paladiner är ju kompade?

Night fight är fan asnice i 6e! Covers saves, Ja tack! Sedan är stormen sinnessjuk, var 6e fiende enhet tar D6 S8 hits första rundan och sedan fortsätter det troligen minst en runda till? Hur är det inte bra?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

kombat skrev:Draigo gör folk scoring är en sjuhelvetes tank och beatstick samt reservemodifier. Bättre än immotekh på alla sätt. Stormen är knappast värt att kompstraffas
Inget problem med att se minus på draigo också.

Skriv svar