Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Pärssi

Sv: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Inlägg av Pärssi »

Det är fullt tillåtet så länge som han bygger armén från codex imperial guard och har rätt beväpning på modellerna och utrustning på fordon mm.

vagabond08

Re: Sv: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Inlägg av vagabond08 »

Pärssi skrev:Det är fullt tillåtet så länge som han bygger armén från codex imperial guard och har rätt beväpning på modellerna och utrustning på fordon mm.
Renegads arme har en FW codex där mycket är baserat på IG men inte allt, så frågan är vad man gör med renegads special characters eller vissa units som inte finns i IG codex osv? Går det bra att spela ändå? Renegads är en riktig cool arme och väldigt udda....tror ej många spelar det överhuvudtaget vilket skulle vara kul om en ny arme kommer till turneringen.
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Inlägg av Katarsis »

Vad Pärssi menar är nej, renegades codex från FW får inte spelas med. Vill man spela med de modellerna går det bra sålänge man spelar dem med codex imperial guard.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

vagabond08

Inlägg av vagabond08 »

Vad synd.....men kan det vara nåt att tillåta i framtiden med en FW renegads codex? Synd att en sån arme bli straffad i turnerings sammanhang bara för att FW har gjort det.
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

Halvar

Inlägg av Halvar »

men i dagsläget finns väl ingen kompmall för dem? och eftersom det är en hel del jobb att göra en balanserad mall för alla inofficiella arméer utöver de officiella så kanske man får vänta lite extra länge på lördagsgodiset.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag tror inte de codexet varit tillåtet på någon turnering. Generellt så spelas det bara med GW codexar och officiella WD updates. Sen kan visa enheter vara tillåtna från FW, men aldrig sett en hel codex tillåtas någonsin, men spela med IG, de e ju najs!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

Kommer det tillåtas att Independent Characters, utan varg, går med i enheter med Thunder Wolves på LinCon? Jag har aldrig tidigare hört att det skulle vara problem med det, men läste nyss att det var en kille I USA som blev nekad det på en turnering. Lika bra att fråga först tänkte jag :).

Det står klart och tydligt att en IC som sitter på en varg bara får gå med enheter med andra vargar. Men det står ingenstans att en IC utan varg inte får göra det. Jag har alltid sett det som ”alla taxar måste vara hundar men alla hundar behöver inte vara taxar” grejen, men jag kanske har fel?

daskad

Inlägg av daskad »

Papa D skrev:Jag tror inte de codexet varit tillåtet på någon turnering. Generellt så spelas det bara med GW codexar och officiella WD updates. Sen kan visa enheter vara tillåtna från FW, men aldrig sett en hel codex tillåtas någonsin, men spela med IG, de e ju najs!

/D
På min Ulricehamns Open 1 var alla FW codex tillåtna ;) Ingen spelade dem dock!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

Stormshadow skrev:Kommer det tillåtas att Independent Characters, utan varg, går med i enheter med Thunder Wolves på LinCon? Jag har aldrig tidigare hört att det skulle vara problem med det, men läste nyss att det var en kille I USA som blev nekad det på en turnering. Lika bra att fråga först tänkte jag :).

Det står klart och tydligt att en IC som sitter på en varg bara får gå med enheter med andra vargar. Men det står ingenstans att en IC utan varg inte får göra det. Jag har alltid sett det som ”alla taxar måste vara hundar men alla hundar behöver inte vara taxar” grejen, men jag kanske har fel?
skulle behöva ett svar innom kort. :)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag kan inte göra en officiell ruling för Lincon, men när jag läser regler så ser jag absolut inget problem med att ICs utan mounts joinar thunderwolves cavalry enheter. Vanliga ICs kan dock inte joina andra ICs på mounts ensamma (båda kan dock vara joinade en thunderwolves cavalry enhet samtidigt).
Alexander Merinen

Skriv svar